سرویس سینمایی هنرآنلاین: کتایون جهانگیری مستندساز که تا مدتی قبل فیلم "قطار مسیر 60" را در گروه هنر و تجربه در حال اکران داشت. این روزها مشغول آماده سازی مستند "پناه جان" است.

او با اشاره به این که مستند جدیدش مشغول تدوین و آماده سازی است به هنرآنلاین، گفت: قرار است "پناه جان" از شبکه مستند به روی آنتن برود. این مستند هشت قسمتی درباره بحث امداد و نجات حیوانات است.

جهانگیری ادامه داد: کار تدوین مجموعه به دلیل وسواسی که دارم طولانی شده است، اما "پناه جان" یک کار جدید در عرصه مستند حیات وحش است. تاکنون بیشتر مستندهایی که در این حوزه کار شده‌ درباره شرایط زندگی، زاد و ولد و جغرافیای زندگی حیوانات بوده است، اما ما در مستند "پناه جان" به بحث امداد و نجات و وضعیت سلامتی حیوانات پرداخته‌ایم.

این کارگردان همچنین گفت: قصد دارم بخشی از این مستند را که در تلویزیون به نمایش در نمی‌آید، در قالب فیلمی مستند به جشنواره سینماحقیقت ارسال کنم. بخشی از "پناه جان" به "آرزو" پلنگ رودسر می‌پردازد که روند درمان او حساسیت‌برانگیز شد و یک بحث اساسی درمورد روند جراحی این حیوانات به همراه داشت و باعث شد سازمان محیط زیست بسیار جدی‌تر به حیات وحش و درمان حیوانات بپردازد.

وی در خاتمه درباره وضعیت نسخه خانگی مستند "قطار مسیر 60" اظهار کرد: اکران این فیلم تمام شده است. اکنون در حال مذاکره  با دو سایت درباره بارگذاری نسخه مجازی پروژه هستم که به زودی برای آن تصمیم نهایی گرفته می‌شود.