سرویس موسیقی هنرآنلاین: یحیی علوی آهنگساز و نوازنده سنتور در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: متأسفانه شرایط طوری پیش می‌رود که بسیاری از موسیقی‌دان‌ها نمی‌توانند به‌راحتی کنسرت برگزار کنند، زیرا هزینه برگزاری یک شب کنسرت خیلی زیاد است.

علوی با اشاره به اینکه قرار است به همراه اعضای گروه سرشک اجرای صحنه‌ای داشته باشد، افزود: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است اواسط تابستان در تهران به صحنه رویم.

علوی در ادامه درباره این که قرار است چه قطعاتی در این کنسرت اجرا شود، بیان کرد: در این کنسرت قطعاتی در دستگاه آواز بیات ترک و آواز ابوعطا برای مخاطبان اجرا می‌کنیم و از سازهای رباب، بم تار، تار، نی، کمانچه، قیچک، دف، سه‌تار، تنبک و …. استفاده می‌کنیم.

این نوازنده افزود: بابک راحتی، قاسم رحیم‌زاده، وحید رستگار، همایون پشت‌دار، رضا احسان‌پور، ناصر جوانمردی، یوحنا علوی و …. به‌عنوان نوازنده در این کنسرت حضور دارند و من به‌عنوان نوازنده و آهنگساز با گروه همکاری می‌کنم.

یحیی علوی فعالیت خود را در عرصه موسیقی به طور رسمی از سال 1370 در مشهد آغاز کرد و تا سال 1378 دوره‌هایی را در این شهر گذراند. پس از آن به تهران آمد و در حضور اساتیدی چون اردوان کامکار، مجید کیانی و هوشنگ کامکار به آموختن موسیقی پرداخت. گروه موسیقی سرشک (با نام قبلی بامداد) به سرپرستی و آهنگسازی علوی از سال 1379 کار خود را شروع کرد و اولین بار در 1392 در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت. این گروه در 1390 آلبوم "موج سودا" را منتشر کرد.