سرویس مد و لباس هنرآنلاین: نشست خبری سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مرضیه گرد رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای شریعتی و دبیر جشنواره، مهناز ترابیان دبیر اجرایی جشنواره، حمیدرضا نیک‌طبع دبیر بخش صنعت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و انسیه زاهدی دبیر بخش علمی دانشگاهی کارگروه در سالن جلسات دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی برگزار شد.

مرضیه گرد رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای شریعتی در آغاز این نشست به اهداف مدیریت دانشگاه از برپایی این رویداد اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا در سایه این جشنواره از حداکثر توانمندی دانشجویان در حوزه طراحی پارچه و لباس استفاده شود و ظرفیت‌های درونی نظام دانشگاهی به سمت بازار کار و صنعت سوق داده شود.

او افزود: از دی‌ماه سال گذشته و پس از تشکیل دبیرخانه سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس تلاش کردیم با اعلام فراخوان در مسیر جلب نظر بخش‌های دانشگاهی و صنعت گام برداشته و خوشحالیم در این دوره، بخشی از کارگاه‌های آموزشی به بخش صنعت در راستای شناسایی بازار کسب‌وکار و آشنایی با انتظارات صنعتگران از بخش دانشگاهی اختصاص‌ یافته است.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در سخنانی از جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس به‌عنوان یک رویداد مستقل، فراگیر و جریان ساز یادکرد و گفت: هدف از استقلال بخشیدن به بخش علمی دانشگاهی حوزه مد و لباس، تأکید بر اهمیت این حوزه است. در همین راستا کارگروه مأموریت‌های مختلفی را برای دانشگاه‌های مختلف پیش‌بینی کرده و تولید محتوا به دانشگاه الزهرا، طراحی پارچه به دانشگاه علم و فرهنگ، موضوع رویدادهای مناسبتی به دانشگاه آزاد و برگزاری جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس به دانشکده شریعتی واگذار شده است.

قبادی افزود: در بحث ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه جدی هستیم و بر این اساس جشنواره کمک می‌کند توجه بخش صنعت به دانشگاه معطوف شود.

مهناز ترابیان دبیر اجرایی جشنواره در ادامه این نشست به ارسال 890 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار شاهد برپایی مسابقه زنده از ایده تا اجرا هستیم که طی روزهای 19 و 20 خردادماه انجام می‌شود و بالغ‌بر 120 نفر برای حضور در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین 100 نفر برای مسابقه بخش طراحی لباس در 4 ساعت اعلام آمادگی کرده‌اند.

ترابیان درباره تقویم برگزاری سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس اذعان داشت: آئین افتتاحیه جشنواره در روز 20 خردادماه و آئین اختتامیه آن در روز 25 خردادماه برگزار می‌شود، اما نمایشگاه آثار منتخب تا تاریخ 28 خردادماه در سالن نمایشگاهی دانشکده شریعتی برپا خواهد بود.

دبیر اجرایی جشنواره افزود: از میان 890 اثر رسیده به دبیرخانه، 340 اثر از سایر دانشگاه‌های کشور به‌جز دانشکده شریعتی واصل‌ شده که به دلیل حوادث روزهای آغازین سال جاری همچون سیل و تغییر چندباره زمان دریافت آثار و نزدیک بودن زمان برگزاری این رویداد به ماه مبارک رمضان، تعداد آثار رسیده کمتر از حد انتظار بود.

سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس از 20 تا 25 خردادماه در بخش‌های نمایشگاهی، مسابقه زنده، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به میزبانی دانشکده فنی حرفه‌ای شریعتی برگزار می‌شود.