سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی رنجبر در آیین رونمایی پوستر سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس گفت: هنر طراحی مد و لباس چند سالی است که مورد وثوق و توجه و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و به عنوان هنری امروزی و با ترکیبی از سایر هنرها به میدان آمده است. این هنر که مخلوطی از حجم و رنگ است و چشم نوازیِ دیگر هنرها در آن مشاهده می‌شود، به سرعت با حوزه جوانان ارتباط برقرار کرده است. در این عرصه، استان فارس نیز توانسته دو دوره را برگزار کند و در دوره سوم با بیشترین و بهترین طرح و ایده‌ها و همکاری موسسه نگاه نو بر اساس تجربه و تخصص سال‌هایی که داشته؛ و کانون تبلیغاتی اسکالش به عنوان حامی در جریان مراحل اجرایی است.

او اظهار کرد: استان فارس سرشار از اقوام و رنگین‌کمان اقوام است و در دورانی زندگی می‌کنیم که جوانان و نوجوانان می‌خواهند از رنگ‌ها و طرح‌های نو استفاده کنند بنابراین نیاز به نگاه جدید داریم تا با تکیه بر سنت‌ها و داشته‌های اصیل و ریشه‌دار فرهنگ خودمان، دست به خلاقیت و نوآوری در فضای امروزی و نیازهای جامعه ایران اسلامی بزنیم. این عرصه به طراحانی همراه با نسل امروز نیازمند است زیرا ما دوست نداریم تا سنت و قداست اقوام ما از بین برود بنابراین قرار است تا طراحان با ایده‌های مؤثر به کمک ما بیایند و با ارائه طرح‌های قابل قبول، برای شهر و استان و کشور و یک مجموعه‌ای از مردم دنیا؛ لباس معرفی و ارائه شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان با بیان اینکه هنر مد و لباس نیز به‌زودی جایگاه خود را همانند هنر عکاسی، نقاشی، موسیقی و نمایش و دیگر هنرها با رسوخ به فضای هنرهای دیگر پیدا خواهد کرد؛ حکم دبیر اجرایی سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس را به مهسا حاجی میر صادقی مدیر مسئول مؤسسه مد و لباس " نگاه نو " اهداء و اعلام کرد که این جشنواره در هفته عفاف و حجاب، برگزار خواهد شد.

                                                                                                                                             

الهه بهرامی