به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست کمیته مناسبت‌های این اداره کل گفت: ضرورت دارد از این فرهنگ الهی و غنی بهره لازم را ببریم و لحظه لحظه ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی، معرفتی و ارزشی نسل جوان است چرا که دشمنان باور و اعتقاد این نسل پویا را نشانه گرفته‌اند.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای ترویج عطوفت و مهربانی میان اقشار مختلف جامعه است، ادامه داد: رمضان فرصتی مغتنم برای تبیین فرهنگ نشر معارف علوی و فاطمی و اخلاق گرایی در جامعه است است.

ابراهیمی بیان کرد: در نگاه فرهنگ دینی ما صدقه دادن، یاری رساندن به مستضعفان و اطعام دارای ارزش زیادی است که ثوابش در ماه رمضان مضاعف است.

وی ادامه داد: ائمه ما نسبت به محرومان و ایتام توجه خاصی داشتند لذا شایسته است که برای ترویج این فرهنگ بیش از گذشته تلاش کرد.

ابراهیمی با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای بندگی از راه قرآن است، تصریح کرد: باید خود را برای بندگی از راه عمل واقعی به قرآن کریم در این ماه مبارک آماده کنیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان امسال به دلیل تقارن با تابستان یک فرصت فوق العاده برای گسترش و ترویج فرهنگ قرآن در میان احاد جامعه است است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان این که مازندران در ماه مبارک رمضان میزبان هفته فرهنگ رضوی و نمایشگاه قرآن است افزود: در این ماه علاوه بر نمایشگاه‌های جذاب و متنوع ده‌ها رویداد معنوی فرهنگی و هنری برای خانواده‌های مازندرانی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/64