سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مختلف الاضلاع" نوشته سهند خیرآبادی، کار نادر فلاح به تهیه‌کنندگی کمال تبریزی از 19 خردادماه ساعت 22:30 در سالن شماره دو تماشاخانه سپند روی صحنه خواهد رفت و بازیگران این اثر نمایشی میترا حجار و نادر فلاح هستند.

نادر فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه و روند شکل‌گیری این اثر گفت: آقای خیرآبادی نمایشنامه "مختلف الاضلاع" را سال‌ها پیش نوشته‌ و از آن زمان من تصمیم داشتم این نمایش را به صحنه آورم و مذاکراتی نیز در این خصوص صورت گرفته بود اما شرایط اجرا به دلایلی میسر نشد تا اکنون که برآن شدم تا آن را با خانم میترا حجار اجرا کنم.

او در ادامه اضافه کرد: "مختلف الاضلاع" متشکل از پنج یا شش روایت‌ کوتاه و بر مبنای دو نفره‌های تاریخی است. این اثر نمایش کمدی براساس دوتایی‌های است که برخی از آن‌ها مانند "هیتلر و هیملر" و "دن کیشوت و سانچو پانسا" معروفند و بعضی از آن‌ها چندان شناخته شده نیستند.

فلاح با بیان اینکه دو بازیگر، روایت‌های نمایش "مختلف الاضلاع" را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر روایت این نمایش که بسیار استریلیزه است، زبان ویژه‌ خود را دارد و در هر کدام لباس و گریم بازیگران عوض می‌شود.

این بازیگر ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود 3 ماه به طول انجامید، درباره طراحی صحنه و موسیقی این اثر یادآور شد: همانطور که اشاره کردم این اثر متشکل از مجموعه صحنه‌های استریلیزه کوتاه است. براین اساس در صحنه، جزیره‌هایی دیده می‌شود که بازیگران، به ضرورت آن صحنه بخش‌هایی را به تصویر می‌کشند. موسیقی نمایش نیز ساخته شده است و به صورت پلی‌بک پخش می‌شود.

نادر فلاح درباه حضور کمال تبریزی به عنوان تهیه‌کننده در این نمایش خاطرنشان کرد: همه ما در فضای تئاتر می‌دانیم که با توجه به اینکه این هنر از سوی دستگاه‌های ذیربط حمایت چندانی نمی‌شود، بسیاری از هنرمندان از آثار نمایشی، حمایت مادی یا معنوی می‌کنند چراکه تئاتر نیازمند حمایت است. آقای کمال تبریزی نیز در کنار ما از نمایش "مختلف الاضلاع" حمایت معنوی می‌کند.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفت: بسیاری پرسیده‌اند چرا این نمایش در ساعت 22:30 اجرا می‌شود؟ در نظر دارم از این طریق بگویم این ساعت اجرا برای اجرای تئاتر در تابستان چندان دیرهنگام نیست چراکه در این فصل مدارس تعطیل هستند، هوا خنک‌تر است و بار ترافیکی خیابان‌ها نیز کمتر است و درست همان زمانی است که مردم به تفریحات دیگر می‌پردازند.

نادر فلاح همچنین افزود: مردم در همین ساعت به پارک، سینما و کافه می‌روند و تئاتر هم در کنارِ وجه تفکر برانگیزش نوعی سرگرمی است. امیدوارم بشود اجرای نمایش‌ها در کشورمان در این ساعت‌ها نهادینه شود چراکه در دیگر کشورها نیز مردم در ساعت‌های پایانی شب به تماشای تئاتر می‌روند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: رها جهانشاهی، طراح نور: رضا حیدری، طراح گریم: نسرین آجرلو، طراح صحنه: فا ئزه آیین، طراح لباس: پریناز شیخ، گرافیست: مهدی رایگانی، عکاس: پوریا نوری، ساخت تیزر و موشن:آریا سبزواری، موسیقی: هومن ثنایی، مدیر تولید: افسانه کاشفی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: ماهان شهیدی زاده، دستیار تولید: حامد نوبهت، مدیر صحنه: شایان قدیریان و مدیر تبلیغات: امیر قالیچی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.