سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صدرا شریعتمداری از فعالان حوزه مد و لباس است که به شکل تخصصی در زمینه مارکتینگ صنعت پوشاک فعالیت می‌کند. شروع کار او با بسیاری از برند‌های اروپایی بود و بر اساس آموزش و تحصیلی که در این زمینه داشت این امکان را پیدا کرد که اسلوبی را از ساختار جهانی در عرصه مد و لباس آموزش ببیند.

اما یکی دیگر از فعالیت‌های او در عرصه مد و لباس به ایجاد پیوند میان حوزه موردعلاقه‌اش یعنی باستان‌شناسی و مد مربوط می‌شود که تاکنون با دو برند، آثاری را در این زمینه وارد بازار مد ایران و جهان کرده است.

شریعتمداری از ١٩ سالگی عاشق باستان‌شناسی بوده و به‌صورت جانبی همراه با گروه دکتر مجید زاده به حفّاری‌های مختلف رفته است. طراحی‌های ایرانیان پیش‌ازتاریخ همیشه برای‌ او جذابیت داشته و همواره این پرسش را از مطرح کرده که به چه دلیل از این طراح‌های منحصربه‌فرد در هیچ کجا استفاده نمی‌شود؟

این فعال حوزه مد در ایران و برخی دیگر از کشورها درباره جدیدترین فعالیت خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال ثبت و اخذ مجوزهای لازم برای برندی با عنوان "آرکئو مد" هستم که تنها برند در زمینه باستان‌شناسی و مد بوده و اساس ایده شکل‌گیری آن بر مبنای موضوعات باستان‌شناسی در ایران و جهان قرار دارد.

شریعتمداری به 15 سال تحقیق و پژوش درباره محتوای این برند اشاره و تصریح کرد: در "آرکئو مد" اسطوره‌های 12 تمدن مختلف در قالب انواع لباس نقش می‌بندد. نکته قابل‌توجه درباره این لباس‌ها به‌ویژه تی‌شرت‌ها این است که به‌محض پشت‌ورو کردن لباس می‌توان به سه زبان فارسی، انگلیسی و اسپانیولی به داستان و تاریخچه تصاویر مندرج بر روی محصول پی برد.

او ادامه داد: "تاریخ در حال حرکت" شعار برند "آرکئو مد" است چرا که معتقدم داستان و پس‌زمینه لباسی که به تن می‌کنیم اهمیت ویژه‌ای دارد. در عین‌ حال لباس می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزار برای معرفی و ترویج فرهنگ‌ها، باورها و دستاوردهای تاریخی و هنری باشد.

شریعتمداری از رایزنی با مدیران موزه ایران باستان برای برپایی مراسم رونمایی از نخستین کالکشن برند "آرکئو مد" خبر داد و گفت: درصدد انجام عکاسی مطلوب از لباس‌های این مجموعه هستیم و امیدواریم بارأی مساعد مسئولان موزه ایران باستان، نخستین کالکشن در این فضای مرتبط و در شأن فعالیت‌های حوزه باستان‌شناسی رونمایی شود.

این فعال حوزه مد و لباس افزود: همواره تلاش کرده‌ام از مد به‌عنوان وسیله‌ای برای کمک به تاریخ و باستان‌شناسی کمک کنم، چرا که معتقدم آن اندازه که آثار هنری و کاربردی می‌تواند به این بخش کمک کند، منابع مکتوب به‌ویژه برای مخاطب عام اقبال چندانی ندارند.