سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سپیده پارساپور طراح لباس و از برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مجموعه اخیر پیرو دیگر آثارم با ادبیات شعر و تایپوگرافی همراه است در آن از لباس بختیاری و اشعار مولانا الهام گرفته شده است.

پارساپور درباره دلایل استفاده از طرح موجود در لباس قوم بختیاری گفت: لباس مردان این خطه ترکیبی از رنگ‌های سیاه‌وسفید و خطوط هم‌راستا با یکدیگر است که استفاده از ویژگی‌های بصری و ترکیب رنگی سیاه‌وسفید آن در کنار هنر تایپوگرافی می‌تواند نمای زیبایی را ایجاد کند.

این طراح لباس ادامه داد: نکته قابل‌توجه در این رابطه این است که باید مراقب بود تا در تلفیق هنر تایپوگرافی و طراحی لباس دچار تکرار نشویم و در هر مجموعه ایده‌ای نو داشته باشیم. به همین دلیل در مجموعه جدید خود از قابلیت سه‌بعدی سازی در تایپوگرافی بهره گرفتم.

او افزود: نکته دیگر اینکه طبیعت و معماری همواره منبع الهام من در طراحی آثارم بوده است و همین ایده سه‌بعدی سازی تایپوگرافی ها را از خروج شاخ و برگ‌های یک درخت از لابلای یک دیوار گرفتم.

پارساپور با اشاره به اینکه هندسه جزء جدایی‌ناپذیر طرح‌های او است اذعان داشت: نگاه پرسپکتیو و هندسه موجود در طبیعت و معماری برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش می‌کنم از هر کانسپت برای معنا بخشیدن به مجموعه‌های جدیدم بهره گیرم.

او گفت: در مجموعه تابستانه خود هم همچون گذشته از اشعار مولانا بهره گرفته و تایپوگرافی این اشعار را نیز خودم انجام داده‌ام، اما درصدد هستم برای مجموعه‌های بعدی خود به سراغ اساتید هنر تایپوگرافی رفته و از آن‌ها بخواهم در این مسیر من را همراهی کنند.

1

پارساپور در خاتمه به طراحی لباس برای بابک جهانبخش خواننده پاپ ایرانی اشاره کرد و گفت: او این لباس را در آخرین کنسرت خود پیش از ماه مبارک رمضان بر تن کرد و عکس روی جلد تک آهنگ شیدایی او در حل منتشر شد که همان لباس را بر تن داشت.