سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صنعت کیف و کفش یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صنعتی در کشورمان است و مدت‌ها است تلاش برای اتصال برندها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنعتی با سفرای ایران در کشورهای خارجی برای رونق صادرات این محصول به کشورهای مختلف جهان در دستور کار قرارگرفته است.

آماری که در این مطلب منتشر می‌شود بر اساس آخرین آمار موجود در گمرک کشور است که توسط یکی از فعالان حوزه کیف و کفش در اختیار هنرآنلاین قرارگرفته است.

در سال 1397 به علت افزایش نرخ دلار و نوسانات ارز، میزان خام فروشی کاهش یافت و فروش چرم طبیعی به شکل کراست و سالامبور در حدود 30 درصد افت پیدا کرد.

این روند به دلیل صرفه قابل‌قبول سبب شد که فروش محصول تمام‌شده مثل کیف چرمی از یک و نیم میلیون دلار به هشت میلیون دلار افزایش یابد.

همچنین کفش از 92 به 115 میلیون دلار ارتقا پیدا کرد و بدون شک این جهش صادرات اشتغال‌زایی را هم به دنبال داشت.

تبدیل مواد چرم خام به محصول نهایی مانند کیف و کفش می‌تواند به رونق تولید محصولات در این زمینه کمک کند و دستاوردهای مهمی در مسیر صادرات کیف و کفش از ایران را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این مطلب، آمار محصولات چرمی و غیر چرمی حوزه کیف و کفش در سال‌های 95، 96 و 97 ثبت‌شده در مبادی گمرک کشور منتشر می‌شود که توسط رامین دلشاد از تولیدکنندگان و صاحبان برند در این حوزه در اختیار هنرآنلاین قرارگرفته است.

Untitled