به گزارش هنرآنلاین؛ در کشور اسلامی مالزی برنامه های خاصی از جمله فستیوال های متفاوتی برگزار می شود تا پذیرای مهمانان خداوند در این ماه پر برکت باشند. در این ماه، مسلمانان کشور مالزی همانند سایر مسلمانان با روزه گرفتن علاوه بر روح، جسم خود را نیز صیقل می دهند.

با آغاز ماه مبارک رمضان در مالزی، خیابان ها اذین بندی می شوند و صدای دعا و نیایش بیش از پیش از گوشه و کنار شهر شنیده می شود. شصت درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند. مسلمانان مالزی به هنگام افطار، روزه خود را با نانی مخصوص باز می کنند که برای این ماه طبخ می شود. از غذاهای مخصوصی که در این ماه استفاده می شود می توان به "برنج"، "مرغ"، غذاهایی که با خرما تهیه می شوند یا غذاهای محلی مالزی اشاره کرد.

پوشش و لباس مسلمانان مالزی نیز در این ماه با سایر ماه ها متفاوت است. آنها لباس هایی از جنس نخ و به رنگ روشن می پوشند تا گرمای هوا تشنگی روزه داران را تشدید نکند. معمولا تمام مسلمانان مالزی در این ماه لباس هایی به رنگ سفید، آبی روشن و طوسی به تن می کنند.

از غذاهای پر طرفدار در این ماه می توان به غذایی محلی و مخصوص در کشور مالزی با نام "کتوپات" اشاره کرد. این غذا، یکی از غذاهایی است که با سبزیجات مخصوص و برنج طبخ می شود که بسیار مطبوع است و اکثر مسلمانان از این غذا استفاده می کنند.

بخش نیوز(خبر) یاهو به نقل از خبرگزاری مالزی می نویسد:" " یک ماه روزه داری و توجه به آئین اسلامی باعث نزدیکی انسان به خداوند می شود. مسلمانان جهان در این ماه به روزه داری جسم و روح می پردازند و این ماه در کشورهای مختلف اسلامی آغاز شده است."
پایان پیام / 91/ ندا فراهانی