سرویس معماری هنرآنلاین: در راستای بررسی و فهم باز روایت داستانی شهر، نخستین نشست این بخش با عنوان "خوانش اول: روایتی از بافت تاریخی شهر تبریز" برگزار می‌شود.

بازار تبریز بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار سرپوشیده در سطح جهان به شمار می‌رود که در شهر تبریز واقع شده است. این بازار با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است. بازار تبریز در مردادماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بازار از بازارچه‌ها دالان‌ها، تیمچه‌ها سراها و کاروانسراهای متعددی تشکیل یافته است. پیش‌تر به جهت قرار گرفتن شهر تبریز بر سر چهارراه جاده ابریشم و گذر روزانه هزاران کاروان از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی از آن، این شهر و بازار آن از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده است.

در این نشست، جواد رحمتی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی؛  محمد سعید ایزدی، دکترای معـماری، مرمت شهری از دانشـگاه نیوکاسل انگلستان و معــاون سابق وزیر؛ حمید عرفانیان  و احد نژاد ابراهیمی، کارشناس و معمار به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند، چهارشنبه 22 خردادماه 1398 از ساعت 16 الی 20 به دانشکده معماری و شهرسازی تبریز، تالار معمار علی تبریزی مراجعه کنند.