به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی افزود: اختلاف پیش آمده در انجمن خوشنویسی با قدمت و سابقه 60 ساله جای تاسف دارد.

وی گفت: وزیر ارشاد نیز در حد توان و امکان از این انجمن قانونی که دارای یک روزنامه رسمی و شماره حساب مشخص است حمایت می‌کند و شعب انجمن نیز در شهرستان‌ها از وجه قانونی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: ما هیچ کمکی را به انجمن خارج از محدوده قانونی انجام نمی‌دهیم و انجمن‌های حاشیه‌ای و متفرقه شکل گرفته را به رسمیت نمی‌شناسیم.

معاون امور هنری بیان داشت: انجمن موسیقی نیز بر همین اساس دارای یک روزنامه رسمی و 2شماره حساب مشخص است به طوری که این انجمن و نمایش به صورت روتین کارهای خود را انجام می‌دهند که با تشکیل 700 گروه نمایش در کشور فعالیت‌شان را به صورت گسترده آغاز کرده‌اند.

وی در خصوص ارائه مدرک از سوی انجمن‌ها نیز گفت: به صراحت نسبت به قانونی بودن مدارک ارائه شده انجمن‌ها مواردی ذکر نشده ولی در شورای ارزشیابی درجه هنری رتبه‌بندی انجمن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد که ضرورت دارد شورای ارزشیابی درجه هنری آنها را تایید کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص خرید ساختمان مستقل برای انجمن‌های هنری نیز ابراز داشت: ما از توان مالی در این زمینه برخوردار نیستیم ولی می‌توانیم به جای خرید ساختمان از توسعه و بهبود شرایط آموزشی و برنامه‌های کیفی انجمن‌ها اعتبار مورد نیاز را تزریق کنیم.

شاه آبادی گفت: استان‌های زیادی در کشور از ساختمان‌های متعدد هنری و فرهنگی بهره‌مند هستند که یک محل باید به عنوان مرکزیت شهر در نظر گرفته شود تا گروه‌های تئاتر و نمایش بتوانند در آن مکان برنامه اجرا کنند.

وی افزود: با تنظیم جدول اجرا و نوبت‌بندی انجام شده در هر پنج تا 10 روز باید اجرای تئاتر را در شهرستان‌ها شاهد باشیم که صدا و سیمای استان ها نیز موظف هستند پای کار بیایند و جدول عمومی نمایش را اطلاع‌رسانی کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هنرهای تجسمی و نبود اساسنامه آنها در گذشته گفت: اساسنامه تعریف شده در دبیرخانه هیئت رسیدگی به زودی ابلاغ می‌شود و انجمن هنرهای تجسمی به تبع در استان‌ها و شهرهای مختلف نیز شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/32/31