سرویس استان‌های هنرآنلاین: نشست عوامل اجرایی و برنامه‌ریزی جشنواره مد و لباس فجر فارس با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و عوامل اجرایی این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، به عنوان دبیر کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس و دبیر سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس در این نشست گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با راه‌اندازی بخش مد و لباس و برگزاری جشنواره‌هایی در این زمینه به دنبال آن است تا با ساماندهی مد و لباس، ضمن حمایت از طراحان و هنرمندان این هنر، زمینه شکوفایی و رونق آن را در جهت سبک زندگی ایرانی و اسلامی فراهم کند.

صابر سهرابی ادامه داد: استان فارس که خواستگاه تمدنی فرهنگ و هنر ایران زمین به شمار می رود، دارای تنوع فرهنگی متفاوتی است و همین امر زمینه ساز پوشش‌های متفاوت و متنوعی در فارس شده است و این خود نشان می‌دهد که فارس باید در این زمینه پیشرو، جریان ساز و سرآمد باشد. در راستای حمایت از طراحان مد و لباس و با نگاه به نوع سبک زندگی، سومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس به همت مؤسسه مد و لباس نگاه نو مربوط به مهسا حاجی میرصادقی در هفته عفاف و حجاب، برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این جشنواره با جشنواره‌های پیشین از رشد کیفی بیشتر و بهتری برخوردار است و تلاش داریم تا با برگزاری موفق این جشنواره، سال آتی بتوانیم جشنواره را به صورت منطقه‌ای یا کشوری برگزار کنیم.

تشکیل انجمن و بانک اطلاعاتی طراحان استان

دبیر کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس با تأکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی طراحان استان گفت: با بررسی‌های لازم و شناسایی‌های مورد نیاز در حال تلاش هستیم تا تعداد طراحان را جمع آوری کرده و برای ساماندهی و حرکت درست در این مسیر بدانیم در سطوح مختلف چه تعداد و با چه داشته‌هایی اعم از کمی و کیفی افراد و هنرمندان فعال در این زمینه وجود دارد؛ که البته تعدادی از طراحان مد و لباس هستند که در دسترس بوده‌اند و توانسته‌ایم اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را آماده کنیم. برای راه‌اندازی این اطلاعات نیاز است تا همه دستگاه‌ها همکاری کنند و هنوز به همکاری برای تکمیل بانک طراحان استان وجود دارد که در این راستا با اعلام فراخوانی این مهم در حال انجام است.

دبیر سومین جشنواره مد و لباس فجر فارس در ادامه اظهار داشت: تشکیل انجمن طراحان استان نیز که انجمنی رسمی است و می‌تواند همانند دیگر انجمن‌های فرهنگی و هنری فعالیت کند در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با حضور صاحب‌نظران و متولیان بتوانیم هر چه زودتر به راه‌اندازی و پویایی آن دست پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به اینکه کار فرهنگی و گسترش آن کار بسیار سخت، حساس و دقیقی است، گفت: همه دست اندکاران، دغدغه این را دارند که به معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی پرداخته شود بنابراین امیدواریم این جشنواره با کیفیت و کمیت مناسبی روبرو شود. همچنان که غرب به دنبال تغییر فرهنگی زندگی ماست و فرهنگ خود را پیاده می‌کند، ما نیز نباید ساکت و خاموش بنشینیم؛ در همین مسیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان در کنار فعالان این عرصه حضور خواهد داشت تا این جشنواره به نحوی شایسته برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان کرد: سومین جشنواره مد و لباس فجر فارس در تیر ماه و هفته عفاف و حجاب برگزار خواهد شد و نیاز به همکاری و همفکری همه نهادها، سازمان‌ها و انجمن‌های مربوطه دارد.ما می‌خواهیم با حداقل اشتباهات پیش برویم و سال آینده این جشنواره را به صورت منطقه‌ای یا ملی نیز برگزار کنیم بنابراین فراخوان این جشنواره به زودی منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده، ثبت نام کنند.

پس از اعلام نظر حاضران و بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای مطرح شده، مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در پایان این نشست گفت: در حاشیه این جشنواره برنامه‌های جنبی همچون کارگاه‌های طراحی و دوخت لباس و بررسی تخصصی آثار از دیدگاه تندرستی و سلامت، زیباشناسی و هنر پرداخته خواهد شد.

 

الهه بهرامی