سرویس استان‌های هنرآنلاین: این نشست با حضور فرماندار ویژه شهرستان جهرم و مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شهردار جهرم، شاکری رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و تعدادی از مسئولین ادارات و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این نشست امیدبخش ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون این طرح، گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتختی کتاب ایران است، بنابراین امیدواریم امروز بتوانیم در شهرستان جهرم که قابلیت‌های فراوانی دارد، مصوبه‌ای در این خصوص برای سال آینده داشته باشیم.

او با بیان تاریخچه‌ای درباره این طرح و شهرهای پایتخت کتاب ایران، افزود: اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان و یزد تاکنون پایتخت کتاب ایران بودند.

معاون فرهنگی ارشاد فارس، گفت: جنبه‌های کمی و کیفی در انتخاب این شهرها بسیار مهم است و خلاقیت و نوآوری، مهم‌ترین عنصر در این انتخاب مؤثر به شمار می‌رود.

امیدبخش تعامل بین دستگاه‌ها را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: اگر در این خصوص اقدامی صورت نگیرد عملاً کاری از پیش نخواهیم برد. به همین خاطر با توجه به ظرفیت تعامل بین همه ادارات و محوریت فرمانداری محترم امیدواریم بتوانیم کارگروهی در این خصوص به وجود بیاوریم.

وی اضافه کرد: شهر جهرم دارای ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر بسیار مهم است و از همه درخواست دارم همکاری کنند زیرا این اتفاق سهم هیچ شخصی نیست و کاری برای تمام شهرستان است. و اداره ارشاد نقش هماهنگ‌کننده را دارد.

در این جلسه ناظم‌پور فعال فرهنگی، مصلی‌نژاد نماینده دفتر امام جمعه جهرم، دائمی مسئول بسیج، رستمی مسئول کتابخانه علویه، کاتبی مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز جمعه، مجتبی امیرزاده رئیس نهاد کتابخانه عمومی نیز با ارائه صحبت‌هایی در این خصوص نظرات خود را عنوان کردند.

همچنین فرماندار ویژه شهرستان جهرم، گفت: تشکیل این جلسه یعنی اینکه ما بنای این کار را داریم و همه باید در این زمینه پای کار باشند.

او افزود: این ظرفیت قطعاً در شهرستان جهرم وجود دارد و همه باید در این زمینه کمک کنند.

صحرائیان ادامه داد: این طرح باید از روزهای اول ارائه در جهرم مورد توجه قرار می‌گرفت و انتظار این است که کم‌کاری در این زمینه مشاهده نشود.

 

الهه بهرامی