به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، با پایان گرفتن اجرای نمایش "ملاقات" به کارگردانی پارساپیروزفر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، فاز جدید تعمیرات و تجهیز این بخش از مجموعه تئاتر شهر که از دی ماه سال گذشته توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی آغاز شده بود از نیمه اردیبهشت ماه سال 98 وارد مرحله تازه‌ای شد و طبق گفته مدیران پروژه، تا شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. این در حالی است که تجهیز امکانات ماشینری، بازسازی و تعویض صندلی از جمله بخش‌های مهمی است که در فاز جدید عملیات بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در نظر گرفته شده است.

 محمد علی سلیمانی مدیر پروژه بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با اشاره به برخی از فعالیت های انجام گرفته درعملیات بازسازی و نوسازی این تالار توضیح داد: از روزی که عملیات بازسازی و نوسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز تمامی تلاش خود را انجام دادیم که امور مربوط به بازسازی طبق برنامه صورت گیرد و خوشبختانه تا به امروز مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است .

وی ادامه داد: نصب پوشش نسوز در سازه‌های فوقانی، جمع‌آوری بقایای ماشینری قدیمی، جمع‌آوری سازه‌های موقت پیشانی تالار اصلی که چندی پیش دچار سانحه شده بود، نصب داربست برای رنگ آمیزی دیواره جنوبی صحنه تالار اصلی، نصب موتور گیربکس سقف بالایی از جمله فعالیت‌هایی است که طی روزهای گذشته در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر توسط تیم بازسازی انجام گرفته است. به هر ترتیب ما طبق برنامه‌ریزی فنی که در زمینه بازسازی تالار اصلی طراحی شده کارها را به صورت منظم انجام می‌دهیم و امیدوارم در صورت بروز مشکل غیرقابل پیش بینی دیگر بتوانیم شهریورماه سال جاری کارها را به اتمام برسانیم.

مدیر پروژه بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بیان کرد: شرکتی که امور بازسازی تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر را به عهده گرفته یک شرکت دانش بنیان است که بسیاری از کارکنان آن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند و می‌توان گفت برای اولین بار در ایران است که سیستم ماشینری یک تالار نمایشی با سیستم کنترل مرکزی یکپارچه توسط یک تیم مهندسی کاملا ایرانی با سیستم‌های به روز مطابق با استاندارهای جهانی تجهیز می‌شود که نیازی به حضور یک شرکت خارجی ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: حضور یک شرکت دانش بنیان ایرانی در یک پروژه تخصصی هنری از جمله اتفاقات بسیار ارزشمند و مثبتی است که با تجهیز و بازسازی سیستم ماشینری و صحنه تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شده  و این باعث افتخار ماست که نیروهای متخصص و جوان ما توانسته اند در نوسازی و بهسازی یک مجموعه بسیار معتبر نمایشی همچون تئاتر شهر حضور داشته و در خدمت هنرمندان و تماشاگران فهیم تئاتر باشند. 

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   و کانال تلگرام Theatershahr@ مراجعه کنید.