به گزارش هنرآنلاین، منصور شرفی، مدیر کل ارشاد اردبیل در نشست معاون هنری وزیر ارشاد با جامعه هنرمندان و انجمن‌های هنری استان اردبیل اظهار کرد: ما در بخش‌های مختلف شاهد فعالیت گروه‌ها و انجمن‌های هنری بودیم به طوری که 22 گروه نمایشی دارای پروانه در سالن‌های نمایش اجرای برنامه داشتند.

وی حمایت از 55 گروه نمایش با اجرای 345 برنامه و همچنین حضور 13 گروه نمایشی در جشنواره‌های تئاتر فجر برنامه‌های منطقه‌ای و جشنواره تجلی بصیرت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در یک سال گذشته شاهد برگزاری جشنواره تئاتر شادمانه، تئاتر منطقه‌ای مغان در پارس‌آباد و همچنین برگزاری جشنواره تئاتر استان با حضور گروه‌های مختلف هنری بودیم که بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار استانی جذب شده و 400 میلیون ریال اعتبار نیز در اختیار مرکز هنرهای نمایشی با هدف ارتقای کمی و کیفی تئاتر استان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درخصوص هنرهای تجسمی نیز گفت: در یک سال اخیر برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در مشگین‌شهر و همچنین 65 نمایشگاه هنری تجسمی خوشنویسی و عکس را در مناطق مختلف به شکل انفرادی و گروهی شاهد بودیم.

این مسئول از تدارک برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی میلاد سرخ در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در حوزه موسیقی نیز شاهد برگزاری جشنواره عاشیق‌لار در مشگین‌شهر و جشنواره موسیقی مقامی در این شهر بودیم و برای بیش از 20 کنسرت موسیقی نیز مجوز لازم صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری کلاس‌های آموزشی مستمر توسط انجمن موسیقی خبر داد و بیان کرد: هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی شهریور ماه امسال به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد که مراسم افتتاحیه آن نیز در شهر فخر‌آباد انجام می‌شود.

شرفی ادامه داد: ما تجربه برگزاری شش دوره جشنواره چاوشی‌خوانی و مدیحه‌سرایی رضوی را داشتیم و امسال نیز امیدواریم یک جشنواره مطلوب و مناسب را شاهد و ناظر باشیم.

وی تصریح کرد: در همین زمینه یک آلبوم موسیقی و پنج عنوان کتاب به چاپ رسیده و انتشار یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فعالیت 57 مرکز مهارتی - آموزشی و تحصیل 2 هزار و 700 نفر دانش‌آموز در هنرستان‌های مرکز علمی - کاربردی را یادآور شد و گفت : در این هنرستان‌ها در 16 رشته تحصیلی دانش‌آموزان تحصیل کرده و بیش از یک هزار و 500 دانشجو نیز در موسسه فرهنگی - هنری ارشاد تحصیل می‌کنند.

شرفی فعالیت 14 آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های نمایش، موسیقی، خوشنویسی و تجسمی را یادآور شد و گفت: در سال گذشته و سه ماه اول امسال 67 نفر از هنرمندان در رشته‌های موسیقی و هنرهای تجسمی به بیمه معرفی شدند که 53 نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: حدود 43 نفر از هنرمندان استان نیز برای دریافت وام به صندوق هنرمندان معرفی شدند.

انتهای پیام/64