به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب "ارتکاب دوستت دارم" نخستین مجموعه شعر نظر احمدی، عصر پنجشنبه ۹خردادماه در فروشگاه انتشارات مروارید برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از هنرمندان، شعرا و علاقه‌مندان حوزه شعر حضور داشتند ضمن امضای کتاب توسط شاعر، بخش‌هایی از این کتاب توسط او برای حاضران در این مراسم  خوانده شد.

نظر احمدی شاعر، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار دانش‌آموخته رشته‌های بازیگری و ادبیات دراماتیک است. او از اوایل دهه هشتاد سرودن شعر آزاد و فعالیت در حوزه تئاتر و رسانه را به صورت جدی آغاز کرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار احمدی در حوزه شعر می‌توان به پیوند خوردن مفاهیم ظاهرا متناقضی هم‌چون عشق و سیاست در بستر کلی متن اشاره کرد، به طوری که در عاشقانه‌ترین سروده‌های او می‌توان ردپای مسایل مهم اجتماعی را مشاهده کرد؛ دیگر مولفه شعر او استفاده از نوعی زبان است.

 

ترجمه جدیدی از هاروکی موراکامی در بازار کتاب ایران

در این مجموعه داستان، داستان‌هایی با عناوین "آدم‌های تلویزیونی"، "امور خانوادگی"، "پرنده کوکی و زن سه‌شنبه"، "هیولای سبز کوچک" و "آتش در انبار کاه"، با ترجمه اسدالله حقانی در 130 صفحه توسط انتشارات آرادمان عرضه شده است.

هاروکی موارکامی نویسنده 70 ساله ژاپنی است که داستان‌های او در سطح جهان با استقبال مواجه شده؛ به‌طوری‌که به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه و در مجموع میلیون‌ها نسخه به فروش رسیده است.

این نویسنده متولد سال 1949 در شهر کیوتو ژاپن البته گاهی در کشورش متهم می‌شود به این که اصلا ژاپنی نمی‌نویسد و تحت تاثیر نویسنده‌‌هایی از غرب است. او در طول سال‌هایی که آثارش به زبان‌های متعدد دنیا ترجمه شده و جایزه‌های مختلفی را هم به‌دست آورده، بارها شانس کسب جایزه نوبل ادبیات معرفی شده است.

"در کرانه"، "شکار گوسفند وحشی"، "کشتن کمانداتور"، "جنگل نروژی"، "رقص رقص رقص"، "پس از تاریکی"،  "به آواز باد گوش بسپار"، "سرزمین عجایب و پایان جهان"، "دلدار اسپوتنیک"، "بعد از زلزله" و مجموعه داستان اسرارآمیز توکیو، از جمله آثار کافکا هستند.