به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی امروز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با تاکید بر شرایط خاص و جهانی ایران اظهار داشت: راه‌پیمایی روز قدس در ایران یکی از نمادهای اساسی انسجام اجتماعی است؛ هم در ارتباط با مسائل جهانی که ایران دارد و هم در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و داخلی.

وی ادامه داد: شرایط امسال از یک سو و شرایط جهانی که ما داریم و توطئه‌های آمریکایی و غربی علیه ایران و توطئه‌های منطقه‌ای از سوی دیگر و همچنین به اعتبار بحث‌های ملی کشورمان که داشته و داریم راهپیمایی روز قدس اهمیت ویژه‌ای دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به تهدیدهایی که ترامپ و آمریکایی‌ها نسبت به ایران دارند؛ راهپیمایی امروز می‌تواند پاسخ محکمی باشد که جامعه ایرانی برغم تهدیدهای پیوسته و تحریم‌های مکرر اما همچنان منسجم در مقابل این تهدیدها ایستاده است.

صالحی یادآور شد: همچنین با وجود توطئه‌های منطقه‌‌ای در شرایط خاصی قرار داریم و این راهپیمایی پاسخی به همه توطئه‌‌های منطقه‌ای نیز هست.

وی افزود: ایران چهل سال است که همبستگی خودش را با آرمان فلسطین در روز قدس اعلام می‌کند. امسال با توجه به بحث معامله قرن و اتفاقاتی که سال گذشته در ارتباط با پایتختی قدس از سوی آمریکایی‌ها و برخی از مجموعه‌های دیگر رخ داد روز قدس به لحاظ همبستگی با ملت فلسطین هم اهمیت افزون‌تری پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در مجموع روز قدس امسال روز ویژه‌ای است، هم در ارتباط با مسائل جهانی و منطقه‌ای و هم همبستگی با مردم فلسطین.