به‌ گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، رمان "خاطرات زن مطلقه" نوشته هیفا بیطار با ترجمه‌ سیدمهدی حسینی‌نژاد در شمارگان 1100 نسخه و قیمت پشت جلد  چهارده‌هزار و 900 تومان توسط نشر نیماژ به بازار کتاب عرضه شد.

در رمان 102 صفحه‌ای"خاطرات زن مطلقه"؛ راوی صندوقچه‌ی خاطراتش را باز می‌کند و به صورت تصادفی برگه‌ای از آن را بر می‌دارد و بر پیشانی می‌گذارد. سپس فیلم و ماجرای آن برگه برای نویسنده به صورت تصویری و برای مخاطب به شکل نوشتاری ارائه می‌شود. همه چیز خوب است. راوی همسرش را دوست دارد. همسرش نیز او را خیلی دوست دارد. زندگی آن‌ها جریان دارد تا این که دچار اختلافات زیادی می‌شوند و اختلافات کار آن‌ها را به دادگاه می‌کشاند و قهرمان زن داستان ما تصمیمی می‌گیرد که با نظر همه‌ افراد دور و برش فرق دارد؛ تصمیمی که... این کتاب در 12 فصل روایت می‌شود و حیفا بیطار نویسنده‌ این کتاب از محبوب‌ترین نویسندگان عرب‌زبان محسوب می‌شود.

هیفا بیطار متولد 1958، پزشک و نویسنده‌ سوری، متولد لاتکیا است. پدرش مدرس زبان عربی و مادرش معلم فلسفه بود. وارد دانشکده پزشکی شد و تحصیلاتش را با تخصص چشم‌پزشکی به پایان رساند.  بیطار تاکنون 10 رمان و یازده مجموعه داستان منتشر کرده که در دنیای عرب با استقبال زیادی مواجه شده و به بسیاری زبان‌ها ترجمه شده‌اند. او چند جایزه‌ معتبر ادبیات عرب را در کارنامه‌ دارد از جمله جایزه‌ ابوالقاسم الشابی کشور تونس.

این کتاب در کتابفروشی‌های معتبر تهران و شهرستان‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.