سرویس تجسمی هنرآنلاین: نهمین دوره فستیوال تادااکس با موضوع "خلسه‌ انکار" پاییز 98 در تهران برگزار می‌شود.

در توضیح موضوع این فستیوال آمده است: " خلسه‌ انکار" از دو قطب متناقض سخن می‌گوید، وقتی که نه در یک لحظه و نه در یک مقطع، که در لحظه‌های گوناگون و در روزمرگی‌ها، همزمان "میل تحریف واقعیت" و "خلسه‌ انکار موقعیت" صورتی ساختگی از آگاهی در مواجهه با وضعیت‌های بیرونی می‌سازند. "خلسه‌ی انکار" وضعیتی مصنوعی، توخالی اما سرخوشانه است که افراد آن را در قالب کلیشه‌های شهروندی تکرار می‌کنند. افراد بر آن اساس که وضعیت‌های موجود با خواسته‌ها و ذهن‌شان منطبق و هم‌سو باشد آن‌ها را سازگار یا ناسازگار می‌خوانند. هر فرد، هر شهروند و هر کنش‌گری برای آن‌که تاب و توان ادامه‌ این وضعیت‌های سازگار/ناسازگار را در خود تقویت کند دست به انکار و تحریف می‌زند؛ این یک روش محافظت است. انگار او تنها به دنبال طبیعت خودش در حرکت باشد. این دستکاری نمادین در سازوکارهای سازگاری عمومی مداخله کرده و توجیهاتی را می‌سازد که از اضطراب ناشی از قبول وضعیت می‌کاهد. این توجیهات سرخوشانه در بسترهای واقعی و مجازی، شخصی و اجتماعی و شهروندی و غیرشهروندی به یک موقعیت ظاهرا ناهشیار منتهی می‌شود که در آن واقعیت چیزی تحریف‌شده اما شورانگیز و ناپایدار است."

علاقه‌مندان می‌توانند پروپوزال خود را در قالب اجراهای چند رسانه‌ای، چیدمان، کارگاه آموزشی، سخنرانی، ویدیو، هوش مصنوعی و روباتیک به نشانی INFO@TADAEX.COM ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://tadaex.com/index.php#opencall مراجعه نمایند.

نهمین دوره فستیوال تادااکس از تاریخ 24 آبان تا 1 آذر در تهران برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا 31 تیر فرصت دارند برای ثبت نام در این رویداد اقدام کنند.