به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیران کل ستادی حوزه معاونت امور هنری از دبیرخانه دایمی جشنواره ملی مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی در اردبیل بازدید کرد.

شاه آبادی با ابراز خرسندی از تشکیل دبیر خانه دایمی جشنواره رضوی در اردبیل، استان اردبیل را از پیشتازان در حوزه فرهنگ رضوی اعلام کرد و گفت: در طی این چند دوره برگزاری جشنواره رضوی، اردبیل کارهای ارزشمندی را در این حوزه انجام داده است.

وی بر ضرورت آموزش مداحان و چاووش خوانان شرکت کننده در جشنواره تاکید کرد و گفت: باید در کنار رقابت سالم و سازنده،مداحان و چاووشی خوانان آموزش نیز به طور جدی پیگیری شود.

شاه آبادی نقش مداحان و چاووش خوانان را در گسترش معارف رضوی برجسته خواند و گفت: مداحان و چاووشی خوانان، فرهنگبانان و پاسداران از فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) هستند.

وی تولید اثر "تو حسین ملک مایی" را که توسط دبیرخانه جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی در اردبیل تولید شده، یک کار فاخر و ارزشی در حوزه فرهنگ رضوی عنوان کرد و با تمجید از این کار ارزشمند، تصریح کرد: استان اردبیل با ظرفیتها و پتانسیل هایی که دارد، می تواند کارهای دیگری نیز با بهره گیری از مداحان و چاووشی خوانان تولید و به عنوان خروجی این رویداد مهم وارد جامعه نیازمند و تشنه معرفت اهل بیت کند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آمادگی برای مشارکت بیشتر در تولید و عرضه آثار فاخر و متعهدانه در حوزه معارف و فرهنگ رضوی، از اهتمام ویژه معاونت امور هنری در دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خبر داد.

دبیر اجرایی جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام یافته در دوره ششم جشنواره رضوی مورد از چاپ 4 عنوان کتاب و یک آلبوم صوتی با صدای مداحان برگزیده جشنواره رضوی خبر داد و گفت: امسال به مناسبت دهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) 5 عنوان کتاب و دو آلبوم صوتی تولید و عرضه خواهد شد.

سعید نوریان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ رضوی در اردیبهشت ماه امسال در شهرهای مختلف استان توزیع بیش از 4000 فراخوان و پوستر و ایجاد بانک اطلاعاتی مداحان و چاوشی خوانان را از دیگر برنامه های این دبیرخانه اعلام کرد و گفت: دوره هفتم جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی با برنامه های ویژه روزهای 27 تا 29 شهریور ماه 91 در شهرهای اردبیل و فخر آباد برگزار خواهد شد.

انتهایی پیام/64