به گزارش هنرآنلاین، سیده زهرا حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت: علی حیدری با تخلص پویا از قدیمی ترین غزل سرایان معاصر کرج محسوب می شود که بیش از 5 دهه عمر خود را در راه غنای ادبیات فارسی به پایان رسانده است.

حسینی خاطر نشان کرد: متاسفانه علی رغم اشعار زیبایی که در کارنامه این شاعر وارسته دیده می شود، مردم شناخت دقیقی از او ندارند و بیشتر عمر حیدری به گمنامی گذشته است.

وی ساده زیستی،عزت نفس، بی اعتباری دنیا را از جمله مفاهیمی دانست که در اشعار حیدری استفاده می شود و در زندگی شخصی او نیز به وفور می توان دید.

حسینی افزود: باید شرایطی فراهم شود که گنجینه های انسانی ادب و هنر استان شناسایی شوند و تا زمانی که در قید حیات هستند از مقام آنها تجلیل به عمل آورد.

وی ادامه داد: شاعران زبان گویای جامعه هستند که مسایل روز و مشکلات و آسیب های موجود در حوزه های مختلف را به بهترین شکل و با زبان وزن و قافیه انعکاس می دهند و تاثیر زیادی در اصلاح نابسامانی های جامعه دارند.

حسینی گفت: شاعران می توانند عمیق ترین مفاهیم انسانی را در قالب کوتاه ترین اشعار در ذهن مردم درونی کنند و به این ترتیب تاثیر زیادی در ایجاد جامعه ای انسانی داشته باشند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج تصریح کرد: در حال حاضر نمونه های مشابه علی حیدری در استان البرز به وفور یافت می شود که وظیفه مسئولان فرهنگی استان است که آنان را شناسایی و به مردم معرفی کند.

گفتنی است در مراسم تقدیر از مقام پویا شاعران برجسته‌ای چون محمد علی بهمنی نیز حضور داشتند.