به گزارش هنرآنلاین، داوود فتحعلی بیگی این هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش استان در مراسم بزرگداشت خود که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، گفت: استان البرز دارای پتانسیل های ویزه ای در حوزه هنرهای نمایشی است که امید است با حمایت مادی و معنوی مسئولین این توانمندی ها آن طور که شایسته است بروز کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 100 فارغ التحصیل رشته تئاتر در استان البرز فعالیت دارند که این نشان از توانایی های بالقوه این استان برای فعالیت در حوزه های مختلف هنر نمایش است.

هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی محدودیت های موجود تعدادی از فعالان بخش تئاتر استان جذب استان تهران می شوند وفعالیت های حرفه ای خود را در این استان ادامه می دهند.

وی کمبود فضای تمرین و کمبود بودجه برای حمایت از بازیگران را برخی از این مشکلات برشمرد و افزود: امید است با ساخت پلاتوهای جدید و اختصاص بودجه مناسب بسیاری از این محدودیت ها رفع گردد.

پیشکسوت تتاتر استان ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که هنرمندان این رشته بیش از پیش به سمت حرفه ای شدن حرکت کنند چرا که با این اقدام زمینه برای تخصصی شدن فعالیت ها در استان البرز به وجود می آید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در زمینه حمایت از هنرمندان حوزه نمایش خواستار پیگیری جدی تر مسئولان فرهنگی استان در راستای تحقق خواسته ها و نیازهای واقعی این هنرمندان شد.

فتحعلی بیگی گفت: تئاتر هنری است که همه مردم از هر قشر و سنی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند بنابراین باید شرایطی فراهم آورد که مردم با سالن های تئاتر آشتی کنند.

وی در پایان تبلیغات مناسب محیطی و افرایش تعداد نمایش های در حال اجرا در استان البرز را از عوامل موثر برای رسیدن به این هدف نام برد.

انتهای پیام/62