سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهتاش صناعی‌ها کارگردان فیلم "احتمال باران اسیدی"، این روزها در مقام تهیه‌کننده فیلم مستند "گل‌کوچک" مشغول فعالیت است.

او در‌این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "گل‌کوچک" به بررسی تاریخچه گل‌کوچک و فرهنگ آن که این روزها در جامعه ما کمرنگ شده است، می‌پردازد. وقتی بچه بودیم در محله‌های مختلف تهران گروه‌ها و دروازه‌های گل‌کوچک را می‌دیدیم که تعدادشان زیاد هم بود و جوان‌ها و نوجوان‌ها علاوه بر اینکه با هم خوش بودند فعالیت گروهی نیز داشتند، اما امروز با افزایش تعداد ماشین‌ها دیگر فضایی پیدا نمی‌شود که بتوان در آن گل‌کوچک بازی کرد. از سوی دیگر مردم هم بی‌حوصله شده‌اند.

وی ادامه داد: فیلمبرداری این مستند چند ماه است به کارگردانی امیر زوینی آغاز شده و تا چند ماه آینده نیز ادامه دارد. ما در "گل‌کوچک" به دنبال تمام چهره‌های عرصه فوتبال گل‌کوچک و آدم‌های موفقی که بعدها وارد عرصه فوتبال سالنی یا چمنی شدند رفتیم و از آن‌ها بهره گرفتیم تا پیش‌برنده بخشی از درام فیلم نیز باشند.

صناعی‌ها در پاسخ به این سؤال که چه مدت صرف تحقیق و پژوهش این مستند شده است، گفت: کارگردان "گل‌کوچک" زمان زیادی را صرف شناسایی این افراد کرد. او تک‌تک ستاره‌های قدیمی فوتبال از دهه 1350 تا امروز را پیدا کرد و به سراغشان رفت.

وی همچنین درباره حضور این فیلم در جشنواره سینما حقیقت اظهار کرد: تلاشمان این است که "گل‌کوچک" را به جشنواره سینما حقیقت برسانیم، اما نمی‌دانم این اتفاق امسال رخ می‌دهد یا خیر، چرا که گستردگی موضوع بسیار است و شخصیت‌های زیادی در آن حضور دارند. اگر برسیم به همه تاریخچه بپردازیم و نقطه‌ای مغفول نماند، قطعاً فیلم به جشنواره سینما حقیقت می‌رسد.