سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. فاطمه عارف‌نژاد شاعر که در این دیدار شعرخوانی داشت به هنرآنلاین گفت: برای دومین بار بود که توفیق پیدا کردم در این دیدار حضور داشته باشم. شوق دیدار غیرقابل وصف و این تجربه فراموش ناشدنی است. حال و هوای این مراسم قابل توصیف نیست. در حضور مقام معظم رهبری نیز گفتم "وصفش نگنجد در بیان" که گفته می‌شود همین جا را می‌گویند.

او افزود: برای اهالی فرهنگ و ادب چه افتخاری بالاتر از این که خدمت حضرت آقا حضور پیدا کنند آن هم در شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و به شعرخوانی بپردازند.

عارف‌نژاد که در این مراسم شعری برای حماسه مردم مظلوم یمن خوانده است، توضیح داد: این غزل بلند است و بخشی از ابیات آن را (مخواه راه برای تو انتخاب کنند / که با فریب دلت، عقل را مجاب کنند / عجیب نیست همیشه در اوج فاجعه‌ها / رسانه‌ها همه تجویز قرص خواب کنند / سکوت ضرب در آتش شد و به خون تقسیم / چطور می‌شود این داغ را حساب کنند / از این قیام و از این غم سوال خواهد شد / بترس روز قیامت تو را جواب کنند / رسیده‌اند سپاه یزیدیان زمان / که با جنایت و کودک کشی ثواب کنند / دگر چه جای تعجب اگر یمن را آه / از این به بعد همه کربلا خطاب کنند) خواندم که مورد تشویق ایشان واقع شد.

او اضافه کرد: حضرت آقا در آخر جلسه به موضوعات روز، شعر متعهد و یمن اشاره داشتند. به همین دلیل اهمیت شعری که درباره یمن سرودم و خواندم برایم چند برابر شد.

فاطمه عارف‌نژاد متولد سال 1373 اهل زاهدان است و در استان قم زندگی می‌کند. او این روزها علاوه بر سرایش شعر، به ثبت خاطرات شهدای مدافع حرم پاکستانی در بخش تاریخ شفاهی مشغول است و با مجموعه زینبیون همکاری دارد.