داوود رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین با انتقاد به وضعیت فیلمنامه‌نویسی گفت: کاری که از نظر من خوب و در شان‌ام باشد در سال‌های اخیر ندیده‌ام، به همین علت در هیچ فیلمی بازی نکرده‌ام؛ تا وقتی که نقشی مناسب پیدا شود، زیرا می‌خواهم کار خوب کنم.

بازیگر سریال‌های "هزاردستان"، "مختارنامه" و "امام علی(ع)" توضیح داد: من از نقش پیرمردی که تنها در یکی دو سکانس ایفای نقش می‌کند که در گوشه‌ای نشسته و بازی خاصی ندارد خوشم نمی‌آید. از نظر من این نقش‌ها باعث می‌شود چهره‌ای که در نزد مردم دارم عوض شود.

او در ادامه بیان کرد: کار و خانه اصلی من تئاتر است، من از تئاتر زاده شدم و باز به این زمینه برگشتم. سال گذشته نمایش‌های "منهای ۲" و "آقای اشمیت کیه؟" را روی صحنه بردم و با استقبال خوب و نقدهای مثبتی از آن مواجه شدم.

رشیدی گفت: من وقتی در تئاتر هستم خیلی خوشحالم و این کار احساس خوبی به من می‌دهد. مدتی قبل هم نمایشی از احمدرضا احمدی را کار می‌کردیم که خیلی آن را دوست داشتم و قرار بود به اجرا در بیاید، اما چون کار بزرگی بود و به صحنه‌آرایی و بازیگرهای بسیاری نیاز داشت با کمبود بودجه مواجه شد و عقب افتاد.

وی ادامه داد: از آن جایی که قصد دارم بیشتر تئاتر کار کنم، تصمیم گرفته ام تا زمانی که کار نمایش احمدرضا احمدی درست شود، روی نمایش‌نامه‌های کوچکتر کار کنم که عقب نمانم.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در پایان گفت: طی صحبت‌هایی که با ناهید طباطبایی داشتم، او کتاب خود را به من معرفی کرد و با هم تصمیم گرفتیم ۳ داستان کوتاه از این نویسنده را که تم‌هایی مشترک دارد تبدیل به نمایش‌نامه کنیم و برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع دهم.