سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی در این دیدار، استاد ناصر امامی را یکی از چهره‌های تأثیرگذار شعر معاصر توصیف و تصریح کرد: این شاعر پیشکسوت و نام آشنا؛ با ذوق، سلیقه و اندیشه‌ای خاص شعر را به دست روشندلان نیز رسانده و آثار ارزشمندی را در این زمینه با خط بریل خلق کرده که جای تقدیر و سپاس دارد. از دیگر کارهای تأمل بر انگیز او؛ می‌توان به مجموعه شعر "باران خاطرات؛ زیر چتر ۷۵ سالگی" اشاره داشت که در برگیرنده گفتگوهای شاعرانه و مناظره منظوم با شاعران بلندآوازه کشور است.

سهرابی، با اشاره به چاپ دفترهای متعدد شعر و کتاب از امامی و امیدواری از اینکه آثار شاخص او الگویی برای شاعران جوان باشد؛ معرفی بزرگان فرهنگ و هنر استان را یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های خود دانست و گفت: نام ایران و ایران زمین پیوسته با شعر و ادب و فرهنگ همراه و همزاد بوده و هست و خواهد بود و مرد و زن، کوچک و بزرگ، بُرنا و پیر، عالم و عامی و دانا و جاهل، جان و دل خود را با شعر و ادب پارسی، صفا و جلا می‌بخشیدند و شعر در واقع در متن زندگی مردم بوده است.

در پایان این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اهدای لوح کاشی هفت رنگ شیراز مزین به سیاه مشق مصرع "در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند" از حافظ با خط استاد مجید چیزفهم، از این شاعر پیشکسوت شیرازی تقدیر کرد.

استاد ناصر امامی، متولد ٣١ فروردین ١٣١٧ در شیراز است. در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمده و دارای شخصیتی لطیف با ذوق ادبی است. او به عنوان شاعر، نویسنده و روزنامه نگار فارسی توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین اهالی فرهنگ، ادب و هنر فارس از آن خود نماید.

تازه‌ترین اثر این شاعر شیرازی با نام؛ مجموعه شعر "باران خاطرات؛ زیر چتر ۷۵ سالگی" است و در برگیرنده گفتگوهای شاعرانه و مناظره منظوم با ٥٤ شاعر بلندآوازه کشور است که در اصطلاح ادبی "اخوانیات" نامیده می‌شود و از دیگر کتب منتشر شده او می‌توان به صدای پای مهتاب،١٣٨٣،انتشارات نوبد؛ یک دریا مروارید، ١٣٨٧،انتشارات نوید؛ به سوی فردایی بهتر ،١٣٩٠؛ یکسال شور و عشق و دانایی، ١٣٩١؛ مرواریدهای غلطان، ١٣٩٣، انتشارات نوید، با خط بریل جهت نابینایان اشاره کرد.

 

الهه بهرامی