سرویس موسیقی هنرآنلاین: موزیک ویدئو "هاوار" با حمایت وزارت هنر استرالیا  به آهنگسازی سالار ایوبی و توسط شرکت تصویربرداری رومی به کارگردانی فرزین فردین تهیه شده است.

سالار ایوبی درباره این قطعه به هنرآنلاین گفت: مضمون "هاوار" ظلم گروه‌ تروریستی داعش در عراق و سوریه است که نسخه تصویری آن منتشر شده است. این قطعه گروهی را نشان می‌دهد که برای دیدن یک نمایشگاه به کردستان عراق می روند که به دلیل حملات مختلف تخریب شده است.

او ادامه داد: تصاویر نمایشگاه حاکی از جنگ‌هایی است که در عفرین در گرفت. این قطعه در بخش‌هایی از خود متشکل از  آواز هوره است که در مرثیه‌ها توسط مردم بین کردستان و کرمانشاه خوانده می‌شود.

ایوبی اضافه کرد: ایده ساخت کار چندی پیش با دیدن تصاویری که نشان دهنده ظلم تروریست‌ها به مردم بود در ذهنم شکل گرفت و تولید آن چند ماه زمان برد. از آنجا که فضای کار و مضمونش شرقی بود، در سفر خود به ایران با یک ارکستر زهی آن را ضبط کردیم.

این آهنگساز اضافه کرد: بخش مهم کار نوع ریتم آن است، ریتمی دائم که در خانقاه کردستان شناخته شده است. این ریتم برای من تداعی کننده دورانی است که وقتی جوانان ما شهید می‌شدند با گروهی دف نواز که این ریتم را می‌نواختند تشییع و بدرقه می‌شدند.

او در پایان گفت: موسیقی محرم یک ریتم شناخته شده است و حسین رضایی نیا که در این بخش دارای توانایی است  این ریتم را اجرا کرده و  و آزاد میرزا پور صدابرداری آن را انجام داد. ویدئو در استرالیا ضبط شد. اصلی‌ترین هدف من برای ساخت این کار نگاهی بود به موضوع مهاجرت و این که مهاجران یک پیشینه تاریخی و هویت تاریخی مشخصی دارند. نوازندگی عود توسط خودم، فردین لاهورپور نوازندگی نی و حسین رضایی نیا سازهای کوبه ای برای این قطعه همکاری داشتیم.