سرویس استان‌های هنرآنلاین: آیین گشایش نمایشگاه "رمضانیه" شیراز به ‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در محل ایستگاه متروی پایانه نمازی شیراز برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در آیین یاد شده بیان کرد: این نمایشگاه در بخش‌های مختلف کتب و نرم‌افزارهای قرآنی، نمایشگاه عکس، صنایع دستی، چاووش‌خوانی و نقاله‌خوانی تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان علاقه‌مندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه گفت: امسال نمایشگاه قرآن را با رویکردی خلاقانه و تازه تغییر دادیم و برنامه‌های متنوعی را در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌کنیم؛ در این راستا با همکاری شهرداری و قطار شهری شیراز برنامه‌ریزی کردیم تا نمایشگاه "رمضانیه" را در دو ایستگاه مترو یکی واقع در میدان نمازی و دیگری چهار راه زند راه‌اندازی شود.

سهرابی با بیان اینکه در نمایشگاه خدمات مختلفی ارائه می‌شود، گفت: این نمایشگاه شامل ارائه کتب و نرم‌افزارهای قرآنی و صنایع دستی است که در کنار آن نیز هر روز سه نفر از اعضای انجمن خوشنویسان در محل نمایشگاه حضور یافته و آیات قرآن را کتابت می‌کنند و به بازدیدکنندگان، هدیه می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپایی نمایشگاه رمضانیه در ایستگاه مترو را یک اتفاق مبارک و مناسب دانست و گفت: این مسئله باعث می‌شود که هم از امکانات مترو استفاده کنیم و هم مردم را برای استفاده وسیله نقلیه عمومی تشویق کنیم و هم استفاده‌کنندگان وسایل نقلیه عمومی بتوانند از نمایشگاه بهره‌برداری کنند.

بداهه‌نویسی هنرمندان در شب قدر در ٣٠ شهرستان فارس

صابر سهرابی در ادامه سخنان خود به دیگر فعالیت‌های ماه مبارک رمضان اشاره داشت و گفت: تجلیل از قاریان قرآن و مربیان قرآن بیت الاحزان با یک هزار نفر از فعالان قرآنی انجام شد و برنامه بعدی در ٢١ ماه رمضان داریم که با حضور خوشنویسان برجسته استان است و در مسجد علی بن حمزه در بخش زینبیه تا سحر بر پا خواهد شد و در ٣٠ شهرستان فارس هم‌زمان بداهه نویسی اجرا می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: نمایشگاه کتاب، شب‌های با قرآن، محافل با انس قرآن در شیراز سه شب محفل انس با همکاری اداره کل اوقاف جزو برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان است و نکته‌ای که متفاوت از سال گذشته بود همین محفل انس بود و یکی هم بحث همکاری با مسجد حاج عباس برای برگزاری نشست تفسیر قرآن حضرت آیت‌الله ملک حسینی که هر روز در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

 

الهه بهرامی