سرویس معماری هنرآنلاین: در ادامه سلسله برنامه‌های آموزشی مرکز معماری اسلامی، کارگاه آموزش طراحی و ساخت رسمی بندی در معماری ایرانی برگزار می‌شود.

در این کارگاه محمد علی بیابانی، طراح و مجری معماری سنتی به عنوان مدرس حضور خواهد داشت.

آشنایی کلی با کاربندی و انواع آن، معرفی قوس‌های اصلی مورد استفاده در رسمی بندی و نحوه ترسیم آن، انواع رسمی بندی در زمینه‌های مختلف، رسمی بندی در چهار طاقی(چشمه)، رسمی بندی در گنبدها و رسمی‌های ترکیبی، رسمی بندی در سردرها(نیم کارها)، شناخت مصالح و ابزار مورد نیاز در رسمی بندی، نحوه عملی ساخت و استفاده از مصالح، ساخت قوس‌ها (فلزی و گچی)و  طاق باریکه، اجرای رسمی بندی و پرداخت آن و قالب گیری از جمله مبانی و مباحثی است که در این کارگاه به آن پرداخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزش طراحی و ساخت رسمی بندی در معماری ایرانی طی 5 جلسه، از یکشنبه 2 تیرماه 98 آغاز می‌شود. این کلاس‌ها از ساعت 15 الی 19 در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری واقع در تهران، پایین‌تر از خیابان جمهوری و ولیعصر، کوچه لقمان الدوله ادهم،پلاک 7 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند پس از تماس با ادمین کانال مرکز معماری اسلامی t.me/irac_ir ، فرم ثبت نام را دریافت و جهت حضور اقدام کنند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 66487866 تماس و یا به نشانی کانال @IRAC_IR و سایت مرکز به نشانی WWW.IRAC.IR مراجعه کنند.