سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "چیزهای سرد" نوشته و کار رامین اکبری از 24 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی حمیدرضا بداغی، مژده دایی، آوا شریفی، سیما صادقی، احسان قره‌داغی، سعید نادری، علی نورانی و نغمه معنوی هستند. این اثر نمایشی پیش از این به مدت 12 شب در عمارت روبرو اجرا شده است.

رامین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "چیزهای سرد" گفت: موضوع اصلی این نمایش درباره مواجهه و چالش‌های بدن با بیماری است که ایده اولیه این اثر براساس دو موضوع بدنِ زیستی و بدنِ بیولوژیکی است که در کتاب "بیماری" نوشته هاوی گرل که توسط انتشارات گمان منتشر شده، شکل گرفته است.

او در ادامه داستان نمایش "چیزهای سرد" را اینگونه توضیح داد: این اثر درباره خانواده‌ای است که مادرشان به تازگی فوت کرده و در تدارک مراسمی برای او هستند.

این کارگردان درباره تغییراتی که در اجرای این نمایش در مجموعه تئاترشهر به نسبت عمارت روبرو صورت گرفته است، عنوان کرد: این اثر پیش از این به مدت 12 شب در عمارت روبرو اجرا شده بنابراین به دلیل تفاوت صحنه نمایش، طبیعتاً تغییراتی در طراحی صحنه صورت گرفته است. بخشی از صحنه‌های نمایش نیز تغییر کرده است. اما معمولاً من در حین اجرای هر شبِ نمایش، مدام در حال اعمال تغییراتی به منظور ارتقای کیفیت اثر هستم و اجرای ثابتی ندارم.

او همچنین افزود: در عمارت روبرو این نمایش را با حضور دو گروه هر شب در دو سئانس روی صحنه آوردم؛ یک تیم هنرجویان من بودند و گروه دیگر بازیگرانم.

رامین اکبری ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش 9 ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "چیزهای سرد" یادآور شد: چندین سال است که به صورت کارگاهی کار می‌کنم یعنی طرحی را دارم و بازیگرانم را جمع کرده و شروع به خواندن، دیدن و تجربه می‌کنیم. تمرینات برای من ماهیت کارگاه دارد و متن به موازات کارگاه شکل می‌گیرد و متن از پیش نوشته شده‌ای ندارم. مونولوگ‌های این نمایش نیز براساس طرح اولیه طی مدت تمرینات به کمک بازیگران نوشته و کامل شد. در مجموع مواجهه تماشاگر با اتمسفر و فضای ساخته شده نمایش برایم جالب و جذاب است نه با قصه.

او درباره طراحی صحنه و موسیقی این نمایش گفت: طراحی صحنه نمایش یک خانه را به صورت کاملاً رئالیستی به نمایش می‌گذارد و موسیقی‌ها متشکل از چند قطعه انتخابی است.

اکبری در پایان تصریح کرد: به نظرم کار گروه‌های تئاتری که به تجربیات گروهی می‌پردازند بسیار دشوارتر از دیگر گروه‌هاست و معتقدم که آثار تجربی اتفاقات بهتری را رقم می‌زنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: سمانه افکاری، مجری طرح: مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، دستیاران کارگردان: امید غفاری، فاطمه مقدسی، امیرحسین اربابی و امیرحسین غفاری، طراح صحنه: نرگس بهروزیان، طراح لباس: منا ناطقی، طراح پوستر و بروشور: حسام صالح بیگ، طراح نور: مصطفی جلمبادانی، مجری نور: حسین اکبری، صدابردار: مهرداد مصلحی، مشاور رسانه‌ای: معصومه رضایی و مدیر روابط عمومی: بابک احمدی.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "چیزهای سرد" را از سایت تیوال تهیه کنند.