غلام علم‌شاهی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: متاسفانه وضعیت نشر موسیقی در ایران مناسب نیست و نمی‌توان به عنوان یک منبع در آمد به آن نگاه کرد.

این تهیه کننده موسیقی در ادامه یادآور شد: در صورتی نشر موسیقی اوضاع نابسامانی دارد که نه از صدای خوب خبری هست و نه از ملودی‌های خوب و ایده‌های ترانه‌های خوب! اگر تهیه‌کننده‌ها جز موسیقی در آمد دیگری نداشته باشند باید میدان را خالی کنند و سراغ شغل دیگری بروند؛ چرا که نمی توان به موسیقی به عنوان یک منبع در آمد نگاه کرد.

وی با اشاره به تعطیلی شرکت‎های موسیقی و ورشکستگی بسیاری از آن‌ها گفت: با توجه به شرایط حاکم بر موسیقی و نیز عدم وجود قانون کپی رایت، تهیه‌کننده‌ها قدرت ریسک پایینی دارند و نمی توانند در بخش تولید آلبوم سرمایه گذاری کنند. تمامی آلبوم‌های منتشر شده با فاصله اندکی از انتشار، سر از دنیای اینترنت در می آورند و به راحتی دانلود می‌شوند و در دسترس همگان قرار می‌گیرند. به این ترتیب کسی برای خرید آثار و تولیدات موسیقی هزینه نمی کند.

علم‌شاهی در ادامه افزود: هزینه کردن برای یک آلبوم ریسک بزرگی است؛ چرا که تهیه کننده با هزینه زیادی به تولید یک آلبوم می‌پردازد و مخاطب به راحتی آن را بدون هیچ هزینه‌ای به صورت رایگان دریافت می‌کند. بنابراین نه حق و حقوق خواننده و دیگر عوامل در نظر گرفته می‌شود و نه زحماتی که تهیه کننده کشیده و هزینه‌ای که صرف آن شده است.

وی درپایان گفت: با چنین رویکردی قطعا آثار منتشر شده مرغوبی نخواهیم داشت. چون نه هزینه‌ای صرف آن می‌شود و نه دلسوزانه با آن برخورد شده است.

پایان پیام/43