به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد ظهر امروز در جلسه مسئولان فرهنگی اردبیل موضوع مرجعیت در حوزه اخلاقی و فلسفی را یادآور شد و اظهار کرد: در سبک زندگی تغییر یافته امروزی جامعه هنری به ویژه بازیگران در کنار فوتبالیست‌ها مرجعیت منش، رفتار و ظاهر افراد شده‌اند که در این باب باید توجه کنیم نیروهایی را تربیت کنیم که در صورت تبدیل شدن به مرجع، خود بتوانند اصالت‌ها و ارزش‌ها را حفظ کنند.

شاه آبادی با اعلام اینکه طبقه روحانی و پایگاه‌های مساجد امروز مرجعیت خود را از دست نداده‌اند بلکه نسبت به گذشته تا حدودی گرایش به این مرجعیت کاهش یافته است،‌ خاطرنشان کرد: اگر امروز سایر مراجع جای آنها را گرفته‌اند باید به نحوی تصمیم‌گیری کنیم تا مبادا آسیبی از حوزه فرهنگی و هنری متوجه جامعه شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دولت دهم سعی شد در عرصه هنر و فرهنگ ریل‌گذاری جدیدی صورت بگیرد،‌ ادامه داد: ما هرگز ادعای رسیدن به نقطه ایده‌آل را نداریم ولی معتقدیم در صدور مجوز‌ها و انجام فعالیت‌ها باید به سمت و سویی حرکت کنیم که محصول هنری ما تاثیر‌گذار،‌ مرجع، راهنما و اثر فاخری باشد.

شاه‌آبادی با اشاره به موضوع با اهمیت تربیت نیروی انسانی، گفت:‌ مطابق با اهداف نظام و احیای اندیشه‌های ارزشی وانقلابی باید کادر‌سازی در اولویت قرار گیرد تا با شناسایی نیروهای متبحر بتوان در این عرصه میدان‌داری کرد.

امروز هنرمندان ما در ماموریت‌های مختلف باید متوجه نقش و رسالت خطیر خود باشند

وی اضافه کرد:‌ عرصه فرهنگ در تمام دنیا یک عرصه بی‌بدیل برای تغییر سیاست‌هاست که با تاثیر‌گذاری در تمام شئون جامعه می‌تواند جامعه اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده و جامعه الگو را نیز ما باید بازسازی و بازبینی کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات انجام شده را رو به جلو اما کافی ندانست و بیان کرد: در یک سال فرصت باقیمانده دولت دهم به رغم بودجه محدود مدیران ارشاد باید در شناسایی هنرمندان به عنوان ایفاگر نقش مرجعیت فعال بوده و آموزش مهارت آنها را در الویت قرار دهند.

شاه‌آبادی ادامه داد: امروز هنرمندان ما در ماموریت‌های مختلف باید متوجه نقش و رسالت خطیر خود باشند که ما در قالب طرح استقرار گروه‌های تئاتر، تولید آلبوم موسیقی،‌ برگزاری جشنواره تجسمی جوانان این اهداف و سیاست‌گذاری‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برآیند این حرکت کلی باید اعتلا و ارتقای فرهنگ و هنر کشور و خروجی آن تربیت نیروهای جوان مستعد باشد،‌ افزود:‌ ما در شرایط کنونی حوزه فرهنگ کشور با دغدغه‌های جدی روبرو هستیم به طوری که تاکید مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و حجاب و حل معضلات و آسیب‌های ناشی از آن مورد توجه و مدنظر قرار گرفته که امیدواریم با جریان‌سازی فرهنگی بتوانیم چنین مشکلاتی را برطرف کنیم.

معاون هنری وزیر ارشاد در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما نباید تهدید‌ها و تحریم‌های حوزه اقتصادی را بزرگترین دغدغه به حساب آوریم چرا که اصلی‌ترین دغدغه ما در کشور آسیب‌های حوزه فرهنگی است که می‌تواند نسل آینده ما را دچار خطر و آسیب کند.

انتهای پیام/62