به گزارش هنرآنلاین، شاه آبادی، معاون امور هنری وزیر ارشاد صبح امروز در گردهمایی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در هتل چالدران سرعین اظهار کرد: انتظاری که از فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح جامعه وجود دارد برمی‌گردد به دیدگاه‌های کلان نظام در عرصه فرهنگ و هنر که این خود بر تحولات کشور تاثیر‌گذار بوده و می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از مولفه‌های فرهنگی کشور دستخوش تغییراتی شده است،‌ خاطرنشان کرد:‌ در وضعیت کنونی نسبت به گذشته بسیاری از شاخص‌ها تغییر یافته و فضای فرهنگی کشورمان نیز از حوزه‌های خارجی تاثیر پذیرفته است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه بیشتر از آنکه در تحولات فرهنگی کشور تاثیر‌گذار باشیم تاثیر‌پذیر هستیم، یادآور شد: مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر نگاه جامعی را در این زمینه نداشته باشند به یقین تبدیل به تدارکات‌چی اندیشه‌ای می‌شوند که هیچ اعتقادی به آنها ندارند.

شاه‌آبادی ضرورت خروج از وضعیت انفعالی را در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد و گفت: باید به صراحت اعلام کرد که سبک زندگی در کشور تغییر یافته و بسیاری از تغییرها نیز از دست ما خارج شده است به طوری که امروز با الگوها و مدل‌های مختلف تغییر و تحول روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه امروز واردکننده مدل‌ها و ترویج‌کننده المان‌هایی هستیم که با نگاه اسلامی همخوانی ندارد، گفت: مدل‌های ارائه شده در جشنواره ملی مد و لباس برگرفته از فرهنگ و سنت ایرانی بود که برخلاف انتظار مورد استقبال و توجه قرار گرفت در حالی که به نظر می‌رسید با ذائقه‌های مردم سازگار نباشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود در این گردهمایی بیان کرد: همه حرکت‌های فرهنگی و ارزشی ما باید تبدیل به جریان فرهنگی تاثیر‌گذاری باشد، چراکه امروز زنگ خطری به صدا در‌آمده است که استکبار جهانی سعی دارد با فتنه‌سازی فرهنگی هویت نظام ما را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام/62