سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، احد ده‌بزرگی شاعر پیش‌کسوت آیینی شیراز، درباره آثار جدید خود به هنرآنلاین گفت: "نامه سرگشاده" حاوی دوبیتی‌های بهم پیوسته با مضمون شهدا، انقلاب، امام راحل(ره)، توحید و مسایل روز است. بخشی از کتاب نیز به شعر نیمایی اختصاص دارد.

به گفته او، این اثر که توسط حوزه هنری شیراز به چاپ می‌رسد بیش از هفتاد شعر را دربرمی‌گیرد.

ده‌بزرگی با این توضیح که غزل‌هایی که سرودم در قالب یک کتاب منتشر خواهدشد، افزود: برخی از این غزل‌ها در مقاطع مختلف زمانی در کتاب‌های مناسبتی چاپ شدند. توحید، امام راحل(ره)، شهدا، پند و اندرز، مسایل روز و دوست داشتن محتوای این غزل‌ها را تشکیل می‌دهند.

او با بیان این که کتاب "منظومه رجزهای عاشورایی" آخرین اثر منتشر شده‌ام، بازگردان منظوم رجزهای اهل‌بیت و اصحاب حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا است، اظهار داشت: در کتاب مجموعه شعر "هزار پنجره خورشید"‌ نیز زیارت ناحیه مقدسه را به قالب نظم درآوردم. این زیارت حضرت ولیعصر(عج) از امام حسین(ع) را دو بیت دوبیت به شعر برگرداندم و این اثر را شخصا به مقام معظم رهبری تقدیم کرده‌ام. کتاب "قدرت کلمات" نیز ترجمه‌ منظوم خطبه‌های سفر کربلا از حرکت کاروان حسینی تا شهادت امام و یارانش و بازگشت کاروان اسرا به کربلا و مدینه است.

احد ده بزرگی در سال 1328 در شیراز به دنیا آمد. او برخی از شعرهای خود را با گویش محلی سروده است و تاکنون در همایش‌های سراسری شعر دفاع مقدس، شب‌های شعر دفاع و مقاومت، جشنواره‌های مختلف ادبی، شب‌های شعر عاشورایی و... حضوری فعال داشته است. "نماز سرخ خون"، "از کربلا تا کربلا"، "در آیینه شقایق"، "روایت نور"، "قصه گرگ و آهو"، "داستان‌های راست"، "نی نوای نینوا"، "پنجره نور"، "آیات سبز"، "آفت و جنگ شیراز"، "سرود سحر"، "خطبه خون"، "آرزوی کربلا"، "لحظه‌های رنگین"، "کشتی زیبای نجات" و "مرغ سحر" از آثار منتشر شده ده‌بزرگی محسوب می‌شوند.