به گزارش هنرآنلاین، در این نشست علمی- پژوهشی که عصر سه شنبه ۳۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود آثار قرآن‌نگاری سهم‌الدین زمانی بررسی و از ۴۵ سال حضور این هنرمند در عرصه هنر قرآنی تجلیل خواهد شد.

در این نشست، دکتر محمدمهدی هراتی (مدرس و پژوهشگر پیشکسوت هنر و عضو گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر) با موضوع: نسیم بهشت در نگارخانه صبا، دکتر سیدرضی موسوی گیلانی (عضو هیات علمی مدرسه اسلامی هنر) با عنوان: جایگاه فهم مسلمانان از قرآن در شکل گیری هنر اسلامی، دکتر محمدعلی رجبی (عضو پیوسته فرهنگستان و هنرمند و مدرس باسابقه) در خصوص: در تمجید و تکریم هنر قرآنی استاد زمانی، و دکتر ابراهیم بازرگان (عضو هیات علمی مدرسه اسلامی هنر) با موضوع: تصویر هنری در قرآن سخن خواهند گفت.

پایان این نشست با آیین ویژه بزرگداشت ۴۵ سال هنرآفرینی استاد سهم‌الدین زمانی در ساحت قرآن و اهدای لوح تقدیر به این هنرمند توسط سرپرست فرهنگستان هنر همراه خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت حضور در این مراسم می‌توانند به خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره  ۱۵۵۲فرهنگستان هنر طبقه سوم سالن همایش‌ها مراجعه کنند.