به گزارش هنرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد پس از افتتاح رسمی شبکه‌های تلویزیونی "ورزش" و "پویا" در حاشیه‌ی جلسه هیات دولت ضمن تبریک افتتاح شبکه‌های مذکور با بیان این‌که زندگی بدون رسانه بی‌معنا است، افزود: استفاده از واژه اوقات فراغت، شاید درست نباشد، زیرا هنگامی که کودکی در مقابل تلویزیون می‌نشیند، بخشی از ساعات خود را به پویایی و آموزش می‌گذراند. انسان نیاز به یادگیری و آموزش دارد و امروزه رسانه می‌تواند بخشی از این نیازها را تامین کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که تاکنون چندین پویانمایی ایرانی و غیرایرانی را مشاهده کرده‌ام، گفت: به عنوان مثال داستان "آرش" بسیار زیبا بود، همچنین حضرت سلیمان بسیار جالب بود و اخیرا نیز پویا نمایی غیرایرانی دیدم که مقاومت مردمان آمریکایی جنوبی در مقابل استعمار را نشان می‌داد. ما به لحاظ ذخیره‌ی فرهنگی بسیار غنی که داریم اگر شبکه‌ی پویانمایی بخواهد مباحث تاریخی و فرهنگی ما را به نمایش بگذارد، حداقل برای سال‌های متمادی سوژه و خوراک دارد.

وی با اشاره به افتتاح رسمی شبکه‌ ورزش تصریح کرد: انشاء‌الله اگر حکومتی جهانی تشکیل شود، یکی از برنامه‌های اصلی که در دستور کار مردم قرار می‌گیرد، ورزش است، زیرا در آن رقابت، همبستگی، همکاری و هیجان وجود دارد.امروز بدون ورزش نمی‌توان زندگی کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: راه‌اندازی شبکه‌ی "پویا" به منزله‌ی پایان ماموریت ما برای کودکان و نوجوانان نیست. زیبایی طلبی و تنوع طلبی جزء فطرت انسان است و از عوامل رشد انسان به شمار می‌رود و باید اقدامات گسترده‌تری در این راستا صورت گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه‌های مختلف در زمینه‌های تاریخ ، میراث فرهنگی، علم، سلامت، تئاتر و ... گفت: اگر شبکه‌ای بخواهد زیبایی‌های ایران را به تصویر بکشد، برای چندین سال می تواند برنامه سازی کند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که رسانه نقطه پایان و محدودیت ندارد، و هر روز می‌توان یک عرضه‌ی جدیدی داشت، اظهار امیدواری کرد که آنقدر تنوع در این راستا وجود داشته باشد که همه سلایق اندیشه‌ها و همه‌ی سنین را پاسخگو باشد و آ‌نها بتوانند پاسخ خود را از رسانه دریافت کنند.

وی با یاد آوری این‌که در دوران فعالیت در شهرداری پیشنهاد راه‌اندازی شبکه‌های کابلی ارائه شد،گفت: امیدوارم به سرعت به نقطه‌ای برسیم که رسانه‌ی ملی همه‌ی نیازهای فکری، برای زندگی متعالی مردم را فراهم کند و بتوان محصولات خود را به سایر نقاط دنیا عرضه کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نکته که کار با کودکان سخت‌تر از کار با بزرگسالان است، افزود: رسانه‌ی ملی باید همه‌ی سلایق و خواسته‌های خوب و پاک مردم را پاسخ دهد و دولت نیز حتما در این راستا پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور راه‌اندازی شبکه‌ی ورزش را در آستانه‌ی بازی‌های المپیک بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: انشاء‌الله از این شبکه شاهد رشادت‌های جوانان در عرصه‌ی المپیک باشیم.

بر اساس این گزارش در این مراسم چند تن از گویندگان و مجریان برنامه‌های کودک و تلویزیون خانم‌ها نشیبا، خامنه، رضایی، و آقایان روشن‌پژوه ، داریوش فرضیایی و امیرمحمد و همچنین چند ورزشکار از جمله یوسف کرمی، معتمدنیا و سوسن حاجی‌پور، تکواندوکاران اعزامی به مسابقات المپیک لندن حضور داشتند و در پایان با رییس جمهور عکس یادگاری گرفتند.

در این مراسم بخش‌هایی از برنامه‌های دو شبکه‌ی ورزش و پویا در جمع هیات وزیران پخش شد و مورد استقبال حضار قرار گرفت.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در ابتدای این برنامه اظهار امیدواری کرد که به برکت ماه شعبان همه‌ی مسئولان در کشور برای خدمت به مردم موفق باشند و افزود:‌در کل هستی بزرگترین خدمت گذار حضرت ولی عصر (عج) است و امیدواریم همکاران در صدا و سیما در خدمت گذاری به مردم موفق باشند و بیش از گذشته بلند‌گوی دشمنان را به خاموشی بکشانند.

در ادامه ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر با اخلاق و الگویی برای همه است، ادامه داد: راه‌اندازی دو شبکه‌ی ورزش و پویا بر اساس مطالعات و بررسی های میدانی و نیاز مردم و همچنین اهداف فرهنگی و تربیتی صدا و سیما راه‌اندازی شده است.

وی افزود: راه اندازی شبکه‌ی مستقل در حوزه‌های مختلف نشان دهنده‌ی تمرکز در آن حوزه است و مخاطبان بهتر می‌توانند از این شبکه‌ها استفاده کنند.

ضرغامی با بیان این‌که شبکه ورزش در دو بعد همگانی و قهرمانی فعالیت می‌کند، افزود: در این شبکه این فرصت فراهم می‌شود که در مورد همه‌ی ورزش‌ها اطلاعات و برنامه‌ها ارائه شود.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به افتتاح رسمی شبکه‌ی پویا برای پخش برنامه‌های کودک و نوجوان، گفت: در طول سال‌های اخیر تولیدات انیمیشن ما از 10 درصد به 40 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان اظهارات خود از حمایت‌های رئیس جمهور نیز قدردانی کرد.

در برنامه‌ی افتتاح رسمی دو شبکه‌ی ورزش و پویا خانم نشیبا از گویندگان با سابقه‌ی کشور درخواست خود را این گونه مطرح کرد که امیدوارم در زمان پخش برنامه‌ی شبکه‌ی پویا همه‌ی بچه‌های ایران به این شبکه توجه کنند و ما بچه‌ای را در کوچه و خیابان شاهد نباشیم.

خامنه مجری برنامه‌های کودک نیز با بیان این‌که باید با بچگی و کودکیمان آشتی باشیم، گفت: امیدوارم بتوانیم مثل قهرمانان داستان‌های کارتونی دنیای بهتری را برای خود و دیگران بسازیم.

داریوش فرضیایی نیز افتتاح شبکه‌ی پویا را به فال نیک گرفت و گفت: امیدوارم در عصر رسانه، کودکان و نوجوانان پای این شبکه بنشینند و ما برنامه‌های متناسب با فرهنگ خود را برای آنها پخش کنیم.