سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی امیدبخش در این باره گفت: پایتختی کتاب ایران از سال ٩٤ از جمله فعالیت اساسی و اصلی به شمار می‌رود که از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اولویت در کارهای معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قرار گرفته است.

او  افزود: رویکرد از سمت شیراز به شهرستان‌های استان فارس جریان پیدا کرده و در این مسیر شرایطی در حال فراهم شدن است تا در جلسات و نشست‌های متعدد شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری؛ درباره نامزدی تک تک شهرستان‌ها راه کارهای لازم و کارشناسی شده‌ای انجام پذیرد تا با کمک و همراهی مسئولان فرهنگی هر منطقه به این مهم به‌صورت جدی و عملیاتی پرداخته شود.

امیدبخش بیان کرد: درحال حاضر هشت شهرستانِ فیروزآباد، آباده، اقلید، سپیدان، فراشبند، کازرون، رستم و کوار؛ اعلام آمادگی کرده‌اند و دیگر شهرستان‌ها نیز در حال رایزنی هستیم تا در این مسیر همراه و همگام با پایتختی کتاب ایران تلاش کنند و قرار است تا پایان خرداد ماه امسال، ٣٢ شهرستان استان فارس به منظور دست یابی به این مهم در دستور کار شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی جهت ماحصل اجرایی قرار گیرند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان اظهار داشت: طرح جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب نیز با پی گیری فرمانداران، بخشدارها و دهیارها در حال پی گیری و برنامه‌ریزی است.

 

الهه بهرامی