سرویس تجسمی هنرآنلاین: شورای بین‌المللی موزه‌ها، ایکوم از سال ١٣٥٦ (١977) هر سال به منظور ایجاد یکپارچگی بیشتر میان آرمان‌های موزه و جلب توجه عموم مردم به فعالیت‌ها و اهمیت موزه، روز هجدم ماه می، مطابق با 28 اردیبهشت را روز جهانی موزه نامیده است و پیامی متناسب به عنوان شعار سال اعلام می‌کند. روز جهانی موزه بهانه‌ای است برای توجه به نقش و اهمیت موزه‌ها در تبادل فرهنگ، غنی‌سازی فرهنگی، ایجاد و توسعه درک متقابل، همکاری و صلح میان مردمان جهان.

در چند سال گذشته کمیته ملی موزه‌های ایران از گالری‌های تهران و شهرستان‌ها دعوت به عمل آورد تا با برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی مرتبط با این روز، موزه‌ها را همراهی کنند. امسال این رویداد دارای تفاوتی نسبت به سال‌های گذشته است و بنا بر این است که در رویدادی با عنوان "گالری همراه" گالری‌هایی که بیشترین همراهی را با موزه‌ها داشته‌اند طی مراسمی انتخاب و به عنوان "گالری همراه سال" معرفی شوند. گالری‌های منتخب می‌توانند به صورت (Supporting) عضو شورای بین‌المللی موزه‌ها شده و از مزایای عضویت برخوردار شوند.

گالری‌های آب انبار، آتشزاد، آرت سنتر، آرتیبیشن، ایده پارسی، ایرانشهر، برگ، لاجوردی، تم، زیرزمین دستان، سایه، سیحون، شلمان، شیث، شیرین، موسسه فرهنگی صبا، طراحان آزاد، گالری فرشچیان فرهنگستان هنر، فرمانفرما، مژده، ویستا، هفت ثمر، هور و علیها از تهران و نگارخانه صفوی اصفهان، گالری آبان شیراز، گالری پیرسوک شیراز، گالری تار و پود شیراز، گالری وصال شیراز، گالری آن‌سو مازندران، گالری نارنج شیراز و نگارخانه سروناز شیراز، از شهرستان‌ها در این رویداد مشارکت دارند. به همین مناسبت گالری‌ها برخلاف رویه معمول خود، روز شنبه 28 اردیبهشت نیز باز و پذیرای علاقه‌مندان هنر هستند.

همچنین همزمان با آیین بزرگداشت روز جهانی موزه که امروز در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود، نمایشگاهی با عنوان "آینده سنت" با آثاری از پرویز تناولی، منیر شاهرودی فرمانفرماییان، بهزاد اژدری، مجید فداییان، بهداد لاهوتی، محمدرضا خلجی، مهدی شیراحمدی، سید علی سید علی خانی، اعظم حسین آبادی و حجت سالار محمدی در تالارهای استاد لرزاده و استاد فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود.