به گزارش هنرآنلاین، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال که در جلسه مشترک اعضای شورای سیاستگذاری و اعضای ستاد برگزاری این جشنواره سخن می‌گفت، ضمن بیان این مطلب، افزود: به همان نسبت که همکاران ما در وزارت کشور به فکر افتادند تا از ظرفیت هنر و هنرهای دیجیتال در معرفی و رفع مشکلات اجتماعی بهره ببرند و در برگزاری این دوره از جشنواره مشارکت کنند، امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند سایر نهادها و دستگاه‌ها را متوجه اهمیت مشارکت در این امر و بهره‌گیری از ظرفیت هنرهای دیجیتال و هنرمندان عرصه هنرهای دیجیتال در امور جامعه کند.

دکتر غلامرضا غفاری، اهمیت و نقش روزافزون فناوری‌های دیجیتال و نیز، نقش رو به گسترشِ آنها را در خلق آثار فرهنگی و هنری معاصر، یادآور شد و ضمن اظهار خشنودی و تشکر از اقدام‌های صورت گرفته در دانشگاه هنر و ستاد اجرایی جشنواره گفت: با اذعان به همه محدودیت‌های زمانی و کمبودهای مالی، امیدواریم که برگزاری شایسته نشست‌های علمی و اختتامیه، زمینه‌ای برای هرچه بهتر برگزار شدن دوره‌های آتی باشد.

 در این نشست همچنین، دکتر سید حسن سلطانی، رئیس دانشگاه هنر تهران و دبیر جشنواره، از حسن اعتماد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سپردن مسئولیت برگزاری جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به دانشگاه هنر تشکر کرد و گفت: متأسفانه در این دوره امکان شناسایی هنرمندان جوان و سفارش دادن آثار، بخصوص در بخش موضوعی، یعنی بخش آسیب‌های اجتماعی، فراهم نشد. به همین ترتیب، تعداد آثار رسیده به بخش آزاد بیش‌تر از آثار رسیده در بخش موضوعی است. قطعاً در دوره‌های آتی برگزاری جشنواره می‌توان با تجربیات این دوره و با بانک اطلاعاتی فراهم‌شده از هنرمندان و عرصه‌های فعالیت هنر دیجیتال، استقبال بسیار گسترده‌تری را شاهد بود.

دکتر بیژن اربابی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر تهران و دبیر اجرایی جشنواره نیز ضمن ارائه گزارشی از تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره و نیز از فعالیت‌های صورت گرفته برای جلب مشارکت دانشگاه‌ها، نهادهای هنری و فرهنگی مثل موزه‌ها و گالری‌ها و... در ارائه آثار، اطمینان داد که دبیرخانه جشنواره تا واپسین روزهای دریافت آثار با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

 نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال توسط دانشگاه هنر و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در آن می‌توانند آثار خود را در دو بخش موضوعی آزاد و آسیب‌های اجتماعی تا اول خردادماه سال‌جاری در پایگاه اطلاعاتی جشنواره به نشانی www.digitalartfestival.ir بارگذاری کنند و اطلاعات بیش‌تر را درباره بخش‌های جشنواره و شرایط شرکت در آن کسب نمایند.