سرویس موسیقی هنرآنلاین: پویا سرایی نوازنده سنتور، آهنگساز، رهبر ارکستر، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ایرانی درباره آخرین فعالیت‌های خود گفت: به‌تازگی قطعه سینگل "بینالود" را  بر اساس قطعه "چهارمضراب چوپانی" از آثار ماندگار استاد شادروان پرویز مشکاتیان برای یادمان زادروز او منتشر کرده‌ام.

او ادامه داد: این قطعه جزو فرم‌های رایج موسیقی بین‌المللی در ژانر موسیقی آوازی است؛ با این تفاوت که برای اولین بار یک قطعه سازی و چهار مضرابی در حال آوازی تولید شده است. موسیقی آکاپلا را می‌توان با نام‌های مختلف شنید. این نوع موسیقی به اشکال مختلف و درون‌مایه مدرن و امروزی به‌کار می‌رود و مورد توجه فراوان واقع شده است.

سرایی اضافه کرد: موسیقی آکاپلا یا همان آوازی با وجود این که جزو قدیمی‌ترین ژانرها به‌حساب می آید، اما توانسته است اشکال مختلفی را در فرم به خود بگیرد. در ایران میلاد عمرانلو در این فرم پیشگام است و گروهی نیز با همین عنوان را تاسیس کرده که حسابی مورد توجه قرار گرفته است.

این نوازنده همچنین گفت: من برای قطعه "بینالود" سینگل پارتیتور چهارصدایی نوشتم و آن را در حد توان خودم در خوانندگی را ضبط کردم. فرم خواندن در نقاطی کلاسیک است، در نقاطی ادوات تحریر ایرانی و... است.

او تاکید کرد: در کل به حرکت درآوردن دینامیسم یا ربع پرده‌ها که مختص موسیقی ایرانی باشد برای خواننده کرال کلاسیک سختی زیادی دارد و ممکن است نتیجه آن هم آن‌طور که باید مورد پسند نباشد، اما به نظرم با وجود شرایط امروز موسیقی و و محدودیت‌هایی که توسط صداوسیما برای اهالی موسیقی اعمال می‌شود، به صورتی که حتی امکان نمایش ساز وجود ندارد، ساخت قطعات این چنینی می تواند باعث معرفی آثار شاخص موسیقی ایرانی به مردم باشد.