به گزارش هنرآنلاین، حیدر زاهدی کیوریتور این مجموعه، در استیتمنت نمایشگاه برای توضیح عنوان خود چنین می‌نویسد: "رَدماند، به ساده‌ترین شکل، ردپای ذهنیات محض آدمی در دنیای ملموس اوست؛ همه آن‌چه از آن‌ها درک فیزیکی نداریم و به واسطه باورهای خودمان، جامعه و سنت‌ها بر پیکره‌ حیات ملموس و روزمره‌مان باقی مانده ‌است". 

او در این نمایشگاه به مدیا و تکنیک وفادار نبوده است و در مجموعه کارهای این نمایشگاه مدیای نقاشی، طراحی، عکس، مجسمه و پرفورمنس‌آرت به‌طور هم‌زمان دیده می‌شود. زاهدی باورهای ذهنی را سازنده "متافیزیکِ حضوری" می‌داند که در غایب‌ترین وجه خود قرار دارند.

زاهدی در ادامه‌ استیتمنت خود می‌نویسد: "فهم و درک ملموس جهان در مواجهه با این حضورِ غایب به شکلی بی‌پایان نیاز به واسازی را می‌طلبد. واسازی در این مجال ضروری است؛ اما نه یکباره و فوری. چرا که آدمی جز همین زبان، فرهنگ و تاریخ گزینه‌ دیگری در پیش‌رو ندارد و این ملغمه‌ آمیخته به متافیزیک، همه‌ جهان و فهم آدمی را می‌سازد و یکباره خراب کردن آن‌ها مقارن با آوارگی انسان و فرهنگ چندهزارساله‌ اوست".

او پس‌مانده‌های ردپای متافیزیکی در فضای تجسمی را در همه‌ طرح‌ها، ضرب‌قلم‌ها، رنگ‌گذاری‌ها، کادربندی‌ها و ساخت‌های حجمی آثار نمایشگاه خود به مخاطب نشان می‌دهد. اشکالی نوستالژیک، اسطوره‌ای و آیینی که به زعم او سوژه‌ انسانی قادر نیست آن‌ها را به راحتی کنار بگذارد.

او می‌گوید: "این نمایشگاه در پی شناختی است تا بتواند جایی برای مداقه بر ردپاهای ذهنی انسان باشد و محلی برای اندیشیدن به یک جایگزین بدن‌مند و قابل درک را ایجاد کند".

هنرمندان حاضر در این مجموعه به ترتیب الفبا فاطمه افشاری، علیرضا چمک، هدیه خانعلی، خاطره خرم‌خواه، مینا درویش، مهدی سیفی، مژده علیپور، سعید محمودی و حامد نورایی هستند. این نمایشگاه در روز افتتاحیه از ساعت 16 الی 22 و تا تاریخ 10 خرداد از ساعت 15 تا 20 برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.