فرزاد نوشاد در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: تمرینات ارکستر سمفونیک ویولت برای اجراها همیشه در تالار رودکی انجام می‌شد اما این بار این امکان فراهم نشد و مسولان تالار طی واگذاری نامه‌ای ما را به برج آزادی هدایت کردند اما مسولان این سالن اعلام کردند که برای تمرینات یک گروه 100 نفره صندلی ندارند.

رهبر ارکستر سمفونیک ویولت در ادامه گفت: با پیگیری‎‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بزرگترین ارکستر سمفونیک خصوصی ایران فضای لازم برای اجرای تمرینات خود را ندارد.

وی تاکید کرد: با وجودی که ویولت تاکنون رپرتوارهای بزرگی با اشعار نیما و سعدی و ... اجرا کرده و رپرتوار یک فیلم را آماده اجرا دارد، هنوز موفق به گرفتن یک فضای ثابت برای تمرین‌های خود نشده است.

نوشاد با اشاره به اینکه اجراهای این ارکستر قرار بود مانند همیشه در دو بخش فیلم‌های ایرانی و خارجی برگزار شود، گفت: قطعات ارکستر سمفونیک ویولت همگی توسط خود من ساخته شده است و تنظیم آنها را بر اساس اشعاری از نیما یوشیج، سعدی، سهراب سپهری و مولانا انجام داده‌ام. بر همین اساس تاکید دارم که این ارکستر بزرگ از هم نپاشد و همچنان به دنبال جایی برای تمرینات این ارکستر هستم.

این آهنگساز در پایان گفت: اجرای ارکستر ما زمانی برگزار می‌شود که محل تمریناتمان مشخص باشد. توقع توجه بیشتری از سوی مسئولان داریم و امیدوارم گروهی با وجود اعضایی بالغ بر صد نفر مورد حمایت قرار گیرد و از امکانات موجود در موسیقی کشورش برخوردار شود. چون در ایران مشابه این ارکستر، ارکستری وجود ندارد که با چنین حجمی فعالیت کند. ویولت اولین ارکستر خصوصی با چنین حجم نوازنده در ایران است و برای بقای آن تلاش می‌کنم.

پایان خبر/43