سرویس استان‌های هنرآنلاین: محمدرضا ذاکری، مدرس و نوازنده گیتار فلامنکو درباره، حضور آنتونیو ری در آمل توضیح داد و  در این باره گفت: آنتونیو ری متولد ۱۹۸۱ شهر مادرید اسپانیا است.او اصطلاحاً در یک خانواده فلامنکو متولد شد. رزومه این نوازنده جهانی به راحتی از طریق اینترنت در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. وی جوایز بسیاری را در جشنواره‌های مطرح بین‌المللی از آن خود کرده است و در کنار شخصیت هنری و فعالی که دارد؛ برخورد خوب و مهربان و حرفه‌ای ایشان زبانزد است.

وی افزود: آنتونیو ری، هارمونی مدرن و امروزی را در فلامنکو جا داد ه است. از نظر نوازندگان روز گیتار اسپانیا، ‌وی نوازنده‌ای تکنیکی، زیبا نواز و تمیز نواز است که مخاطب را به شدت به خود جذب می‌کند.

ذاکری ادامه داد: ساختار موزیک آنتونیو ری در فلامنکو، کاملاً امروزی است و خود وی شدیداً به فلامنکو سنتی اعتقاد دارد و برای نوازندگان بزرگ فلامنکو دنیا مانند پاکو، آمیگو و سایرین بسیار احترام قائل است.

مدیر آموزشگاه موسیقی ذاکری تصریح کرد: این نوازنده بزرگ اسپانیایی چندین بار به ایران آمده و برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است. از جمله این اجراها، می‌توان به اجرای او، در ایام جشنواره فجر در تالار وحدت و یا همکاری با آقای پورناظری در کاخ نیاوران اشاره کرد. ضمن اینکه موزیسین‌های مطرح ایرانی مانند کامکارها علاقه‌مند به همکاری با ایشان بودند که البته مورد استقبال آنتونیو ری نیز قرار گرفته بود.

همچنین ذاکری گفت: آنتونیو ری موسیقی ایرانی را موسیقی پیچیده و زیبایی می‌داند و بسیار به موسیقی ایرانی و مردم ایران ابراز علاقه می‌کند. او همچنین، دو سال قبل، مستر کلاس و ورک شاپی را در تهران و ساری برگزار کرده است.

محمدرضا ذاکری راجع به نحوه دعوت نوازنده اسپانیایی بیان کرد: البته آقای آنتونیو ری به واسطه دوست مشترک ما جناب عبدالرحیم جعفری که از فلامنکو نوازان خوب کشور هستند، به ایران دعوت شده و ما نیز از این فرصت استفاده کردیم تا در شهرستان آمل میزبان این هنرمند جهانی باشیم.

رئیس سابق انجمن موسیقی آمل افزود: ما در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در شهرستان آمل میزبان آنتونیو ری هستیم. در روز اول ایشان اجرای کوچکی با مضمون آموزش و پژوهش برای علاقه‌مندان به گیتار خواهند داشت و ما پذیرای دوستانی هستیم که راغب‌اند این نوازنده جهانی را از نزدیک ببینند و از علم، دانش و تکنیک ایشان بهره ببرند. در روز دوم نیز قرار است مسترکلاسی برگزار شود که خوشبختانه تا امروز که یک هفته مانده به زمان برنامه، ظرفیت سالن ما پر شده است. البته ما از ایشان خواهش کردیم بیشتر از ظرفیت پیشنهادی‌شان بتوانیم میزبان علاقه‌مندان باشیم که آقای آنتونیو ری نیز موافقت خود را اعلام کردند.

آنتونیو ری در آمل

ذاکری همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم به همه گیتاریست‌ها در هر سبکی و حتی سایر موزیسین‌ها، که حضور در چنین کلاس‌هایی را از دست ندهند. کلاس‌هایی که یک موزیسین جهانی در آن به آموزش می‌پردازد، قطعاً می‌تواند خط فکری و ذهنی خوب و به روزی را برای علاقه‌مندان به موسیقی ایجاد کند.

فلامنکو نواز آملی ضمن ابراز خرسندی از حضور این گیتاریست مطرح در آمل ابراز داشت: شهرستان آمل در حوزه موسیقی بسیار خوب و اکتیو کار می‌کند و حضور آقای آنتونیو ری در آمل در واقع یک نقطه قوت و مثبت، برای جامعه موسیقی شهر ماست؛ چرا که ایشان فقط در تهران، اصفهان و آمل اجرای برنامه و کلاس دارند و موزیسین‌های مازندرانی باید قدر چنین موقعیتی را بدانند و از آن استفاده کنند.