سرویس مد و لباس هنرآنلاین: اتکای هر کشور برای حرکت در مسیر اهداف و چشم‌اندازهایش، ارتباط مستقیمی با منشأ حرکت دارد.

ایران کشوری اسلامی و متمدن است که همواره چهره‌ای گران‌قدر از فرهنگ و هنر را به جهانیان معرفی کرده و چه‌بسا یکی از مهم‌ترین این جلوه‌ها، پوشش ایرانیان در طول تاریخ متمدن آن است.

به‌مرور و به‌ویژه پس از ظهور اسلام، آنچه ایرانیان در پوشش خود بر آن اصرار ورزیدند، رعایت کمی و کیفی حجابی بود که شارع دین مبین اسلام بر آن تأکید ورزیدند و طی سالیان متمادی بر این امر صحه گذاشتند که رعایت عفاف و حجاب می‌تواند مردمان این سرزمین را از بسیاری مخاطرات و تهدیدات در امان نگه دارد.

و اما امروز توجه به بررسی وضعیت این مقوله در عرصه مد و لباس کشور از مهم‌ترین ضروریات به شمار می‌رود چراکه در عصر ارتباطات و تکنولوژی، بسیاری از عادات، ارزش‌ها و هنجارها دستخوش تغییر شده و تحولات زیبایی‌شناختی از مهم‌ترین نمودهای این تحولات است.

هرچند تحولات اجتماعی پس از انقلاب اسلامی تأثیر مستقیم بر پارادایم‌های مد گذاشت اما امروز باگذشت چهار دهه از این انقلاب شاهد آنیم که فعالان هنر صنعت مد و لباس ایران به دلایل گوناگون ازجمله مشکلات اقتصادی و معیشتی نه‌تنها در جهان که حتی در کشور خودمان نیز حرفی برای گفتن ندارند.

نمایشگاه+_+گوهر+زیبایی_+در+بوستان+آب+و+آتش

مصداق عینی این کلام، نمایشگاهی است که این روزها با عنوان "گوهر زیبایی" باهدف عرضه محصولات عفاف و حجاب برپاشده اما ساختار و قواعد کلیشه‌ای آن در قیاس با دیگر رویدادهای این حوزه حاکی از آن است که عرصه عفاف و حجاب در مد و لباس ایران نه‌تنها توانی برای مقابله با گفتمان‌های متضاد این جریان را ندارد که حتی نمی تواند دستاورد ویژه‌ای برای جمعیت محجبه ایران اسلامی داشته باشد.

شاید خیلی‌ها فراموش کرده باشند که چشم‌انداز عفاف و حجاب در عرصه مد و لباس ایران نباید به برپایی چند غرفه فروش محدود شود.

برخی از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه، نام‌های تکرار شده در تمامی رویدادهای مد و لباس ایران هستند که تنها وجه بارز آن‌ها، داشتن فرصت حضور به‌واسطه ارتباط خوب با برگزارکنندگان این رویداد است.

اعتبار برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب آن‌هایی است که سالیان سال در این عرصه دود چراغ‌ خورده‌اند و به‌قول‌ معروف اصل و نصبشان به این حوزه بازمی‌گردد.

نمایشگاه+_+گوهر+زیبایی_+در+بوستان+آب+و+آتش (1)

نباید فراموش کرد که مسئله حجاب در ایران میان دو گفتمان داخلی و خارجی درحرکتی سیال قرار دارد و سطحی‌نگری و بی‌اعتنایی به واقعیت‌های موجود، آینده خوبی را برای این عرصه رقم نخواهد زد.