به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، سعید رجبی فروتن مدیر کل همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی اعلام کرد: در هفته ای که در آن به سر می‌بریم از حیث تنوع و تعداد برنامه عرضه شده در شبکه، هفته‌ای استثنایی به شمار می رود. توزیع فیلم‌های سینمایی "فرود در غربت"، "بدرود بغداد"، "مامان بهروز منو زد" و قسمت تازه‌ای از سریال "قهوه تلخ" سبب غافلگیری بسیاری از مخاطبان و کارشناسان رسانه شد.

وی افزود: همچنین در ابتدای این هفته از مجموعه مستند "هوای تازه" قسمت دوم با توزیع سه مستند دیدنی با نام های "سلاطین خیابان‌ها"، "من انرژی هسته‌ای نیستم" و "تاراز" به علاقمندان سینمای مستند ارائه شد.

رجبی فروتن ادامه داد: علاقمندان فیلم‌های ویدیویی شبکه نیز در این هفته بی نصیب نماندند و "یه دروغ کوچولو" را برای ساعات فراغت خود تهیه کردند. در هفته جاری اوج عرضه عناوین خارجی را باید در عرضه سریال 8 قسمتی "نقطه مرگ" دانست. سریالی که مخاطب را برا ی تماشای قسمت های بعدی خود منتظر نمی گذارد و در اقداماتی ابتکاری، هشت قسمت آن یک‌جا به بازار عرضه شده است.

وی گفت: تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داد که در هفته قبل نیز شگفتی های تازه ای در شبکه رقم خورد. مستند "پهلوان" با تیراژی بالغ بر یکصد هزار نسخه در استان های تهران و البرز با استقبال خیره کننده مردم روبرو شد . سینمای مستند ایران توزیع عنوانی را با چنین شمارگانی کمتر به یاد دارد. همچنین خبرها حکایت از فروش کلیه نسخ توزیع شده قسمت اول "شام ایرانی" در بازار دارد و شرکت پخش در تدارک ساز و کار متفاوتی برای توزیع قسمت دوم برنامه است.

رجبی فروتن در پایان گفت: در وسط هفته نیز برای نخستین بار شاهد آیین ویژه ای برای نمایش خصوصی فیلم ویدیویی "خیابان یک‌طرفه" بودیم.فیلمی که به دلیل جذابیت های قصه ای با تیراژ بالایی در شبکه توزیع خواهد شد و پیشاپیش برنامه ریزی برای نمایش آن در چند ایالت آمریکا به انجام رسیده است.