اکبر آزاد، ترانه سرا در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: قطعه "ابوموسی" جدیدترین قطعه ساخته شده توسط من است که به سفارش نهاد کتابخانه‌ها ساخته و تنظیم شده است. تنظیم آن را نیز حامد آزاد به عهده داشته و با صدای من هم اکنون آماده پخش است.

وی افزود: قطعه ابوموسی جوابیه‌ای به کسانی است که خلیج فارس را برای خود می‌دانند و فکر می‌کنند آباء و اجدادشان آن را برایشان به یادگار گذاشته‌اند. اجرای این قطعه از سوی من و پسرم نه انزجار، بلکه ادای دین ما را به خلیج همیشه فارس ایران و مردم کشور دوست ایرانی می‌رساند.

این ترانه سرا با تاکید بر این‌که سعی کرده در سرودن شعر این قطعه حق مطلب را درباره خلیج فارس و ابوموسی ادا کرده باشد گفت: امیدوارم به عنوان یک ایرانی توانسته باشم با اجرای این قطعه و با صدای خودم در جایگاه تک تک ایرانی‌ها از داشته‌های تاریخی کشورم دفاع کنم.

وی در پایان با خواندن چند بیت از شعر ابوموسی گفت: این چند بیت را به همه هموطنان خود که دلشان برای ایران می تپد تقدیم می‌کنم:

ابوموسی خلیج فارس با توست تمام سرزمین پارس با توست خلیج فارس همچون آب و خاکش تو را پرورده در دامان پاکش تو را از جنس امواج سترگش چوتنب کوچک و تنب بزرگش تویی نبض وطن فرزند هرمز نگین پاک گردن بند هرمز وطن را تخت طاووسی غروری تو کوه نوری و دریای نوری به رغم رهزنان و باجگیران تو را از کف نخواهد داد ایران وطن نازد به قشم و کیش خوشفام به فارور و ابوموسی و هنگام جزایر جمله مروارید نابند شکوه و فرملک و انقلابند به چشمان وطن شیرینی و شور بسان رشته تسبیحی از نور بسان رشته‎ای از در غلطان نگین خاتم ملک سلیمان مبادا بی عقیق انگشتر عشق نگینی کم مباد از کشور عشق ابوموسی جدا از تن نگردد نگین دست اهریمن نگردد کنون بنگر که مور آمد به میدان جدال مور با ملک سلیمان؟ برو ای مور، موران را در آمیز مشو با لشگر شیران گلاویز

پایان پیام/43