سرویس موسیقی هنرآنلاین: بهنام صفوی خواننده پاپ صبح روز دوشنبه 23 اردیبهشت بر اثر ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان میلاد اصفهان از دنیا رفت. او 36 ساله بود.

رضا فوادیان مدیر برنامه‌های صفوی با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "پسر مؤدب موسیقی ایران، خالق آلبوم‌های "عشق من باش"، "آرامش"، "فوق‌العاده" و "معجزه" دقایقی پیش و در نهایت آرامش، در اصفهان، برای همیشه آرام گرفت."

پزشکان در سال 1392 تشخیص دادند که صفوی دچار ضایعه مغزی شده است. با پیشرفت بیماری، او در 29 تیر 1394 مجبور به انجام یک عمل جراحی سخت شد. حال صفوی بعد از عمل در ایران بسیار بهتر شد و حتی آلبوم جدیدش به نام "معجزه" را منتشر کرد و کنسرت‌های زیادی روی صحنه برد. او همچنین چند تک‌آهنگ بعد از عمل خود منتشر کرد ولی در سال 1396 دوباره بیماری او تشدید شد. صفوی این بار برای درمان به آلمان سفر کرد و توسط پروفسور سمیعی در بیمارستان INI در هانوفر بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت. صفوی بعد از این عمل جراحی به ایران بازگشت و دوره‌های شیمی‌درمانی و پرتودرمانی و روند درمان خود را ادامه داد.

بهنام+صفوی

صفوی از آن به بعد فعالیت و حضور کمرنگی در عرصه موسیقی داشت. حال او از اوایل این هفته رو به وخامت گذشت و در بیمارستان بستری شد.

بهنام صفوی متولد 15 تیر 1362 در شیراز بود. او پس از تولد به بندر ماهشهر رفت و تا 16 سالگی در آنجا زندگی کرد. تحصیلاتش در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران بود.

صفوی موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو به‌صورت خودآموز آغاز کرد و سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت. او در سال 1385 قطعه "تمنا" را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش "عشق من باش" در 1388 شد.

این هنرمند تیرماه 1394 در گفت‌وگو با هنرآنلاین از این که خواننده‌های موسیقی پاپ با هم متحد نیست گله کرد و گفت: "به نظرم جز موسیقی، صنوف دیگر با هم دارای اتحاد مشترک هستند. این روش خوبی نیست و مسلماً روی پیشرفت موسیقی تأثیر منفی خواهد گذاشت."

او همچنین درباره تکراری بودن آثار گفت: "به خاطر فکر اشتباه برخی از هنرمندان امروز شاهد انتشار تعداد کثیری از آثار شبیه به هم هستیم. ای‌کاش بتوانیم مانند کشورهای دیگر با ابداع آثار جدید تفکر و سلیقه مردم کشورمان را در موسیقی ارتقا بدهیم. قبول دارم که این حرکت کار سختی است، با این وجود، خود من تمام تلاشم را کردم تا جایی که امکان دارد از تکرار در آثارم به دور باشم."

طرفداران صفوی از او با القابی چون "پسر مؤدب موسیقی ایران" و "سلطان آرامش" یاد می‌کنند.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند جوان را به اهالی موسیقی تسلیت می‌گوید و برای خانواده او آرزوی شکیبایی دارد.