سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، هادی تقی‌زاده نویسنده و پژوهشگر تاریخی، درباره این کتاب به هنرآنلاین گفت: مشغول آماده‌سازی مجموعه داستان "حفره" هستم که حاوی 23 داستان است و توسط نشر نیماژ منتشر خواهدشد.

او با این توضیح که داستان‌ها را در طول چهار سال نوشتم، ادامه داد: این 23 داستان تم اجتماعی دارند ولی موضوعات آن‌ها متفاوت و رئالیستی، علمی تخیلی و فانتزی هستند.

تقی‌زاده افزود: این روزها مشغول نوشتن دو رمان بلند "الفبای زمان" که موضوع آن به رستاخیز برمی‌گردد و رمان کوتاه "سگ" هستم.

او با سه کتاب "فشار آب بر دنیای عجیب دلکو"، "گراف گربه" و "باواریا و چند داستان دیگر" که طی سال‌های قبل به چاپ رسیدند در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب حضور داشت.

رمان "گراف گربه" تقی‌زاده در سال 1391 بهترین رمان متفاوت سال شد و جایزه مهرگان ادب را نیز گرفت. او در این کتاب 65 خرده داستان فرعی را در کنار روایت اصلی پیش ‌برده و با ترکیب فضای افسانه‌های پریان، داستان‌های علمی تخیلی و وقایع سده اخیر، واقعه چرنوبیل و خلق شخصیت‌هایی منحصر به فرد، خواننده را با خود به دنیایی فانتزی، سیال و حیرت‌انگیز می‌برد، دنیایی که همه چیز در آن در هاله‌ای از ابهام و عدم قطعیت پوشیده شده است.