سرویس استان‌های هنرآنلاین: الهام بیگدلی، نماینده گروه معماری در دانشگاه رجاء از برگزاری مسابقه اسکیس و کروکی در این شهر خبر داد.

او درباره نحوه برگزاری این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: با حمایت انجمن علمی دانشگاه رجاء و در راستای آشنایی دانشجویان و علاقه‌مندان با روند طراحی از بناهای تاریخی، مسابقه اسکیس و کروکی در قزوین برگزار می‌شود.

بیگدلی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه واحد درسی "روستا و تحلیل فضای شهری" را می‌گذرانند، طبق صلاحدید مدیران و اساتید، این مسابقه مد نظر قرار گرفت تا امکان بازدید حضوری از بناهای تاریخی قزوین برای علاقه‌مندان فراهم شود و دانشجویان بتوانند به شکل عملی‌تری با فضای طراحی از چنین فضاهایی آشنا شوند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: در این مسابقه حمید مهربان، مدرس دانشگاه و دکترای معماری به عنوان استاد راهنما حضور خواهد داشت.

او افزود: در این برنامه علاوه بر سرای سعد السلطنه، مسجد جامعه قزوین، مسجد نبی و سرای حاج رضا که از جمله شاخص‌ترین بناهای معماری در قزوین هستند، بازدید و نقد و بررسی خواهند شد. سپس حاضران می‌توانند کروکی و اسکیس این بناها را با حضور اساتید، طراحی کنند.

بیگدلی درباره شرایط حضور در این برنامه، گفت: این برنامه در راستای بهبود آموزش دانشجویان برگزار می‌شود اما تمامی علاقه‌مندان از دیگر دانشگاه‌ها و مردم عادی نیز می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند و هیچ مبلغی بابت حضور از افراد دریافت نمی‌شود البته جهت حضور ضروری است که علاقه‌مندان از طریق شماره تلفن 09194422154 هماهنگی و ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش، مسابقه اسکیس و کروکی، شنبه 28 اردیبهشت ماه از ساعت 9 الی 16 در قزوین برگزار می‌شود.